دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

صعود 19 پله‌ای ایران در شاخص آزادی اقتصادی دنیا

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه رتبه ایران در آزادی اقتصادی دنیا 19 پله صعود کرده است گفت: رتبه ایران در شاخص آزادی اقتصادی دنیا از 149 به 130 رسیده است.
کد خبر : 319377
خوانساری- نشست خبری.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، مسعود خوانساری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال 1395 شاهد حضور 200 هیأت تجاری در ایران بودیم،گفت: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور بیشتر کنیم باید هزینه واردات و صادرات را کاهش بدهیم.


وی با بیان اینکه مؤسسه بین‌المللی فریزر ارائه‌دهنده آمار‌های اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا است، گفت: این مؤسسه در سال 2018 میلادی شاخص آزادی اقتصادی در ایران را 130 اعلام کرد.


خوانساری افزود: با قرار گرفتن رتبه ایران در 130 آزادی اقتصادی شاهد 19 پله صعود نسبت به سال میلادی گذشته بودیم.


رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در فضای پسابرجام شاهد حضور هیأتهای مختلف تجاری از کشورهای متعدد اروپایی در ایران بودیم اما با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران حضور هیأتهای مختلف اقتصادی از کشورهای متعدد جهان به‌خصوص اروپایی‌ها در ایران کم شد.


خوانساری صعود شاخص آزادی اقتصادی ایران در جهان را دستاوردی مهم ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر در شاخص آزادی اقتصادی باید تلاش و کوشش بیشتری از سوی فعالان دولتی و خصوصی کشور شود.


رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: به‌طورقطع اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا علیه ایران می‌تواند در میزان سرمایه‌گذاری در کشور مؤثر باشد ولی نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که ایران جذابیت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری کمپانی‌های مختلف خارجی دارد.


انتهای پیام/4094/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته