دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1394 - 22:06
یک پایگاه خبری منتشر کرد

اعلام اسامی نمایندگان دموکرات موافق و مخالف با توافقنامه هسته‌ای ایران و 1+5

پایگاه اینترنتی هیل فهرست نمایندگان موافق و مخالف حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا را درباره جمع بندی هسته ای با ایران را منتشر کرد.
کد خبر : 31930

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، واحد مرکزی خبر به نقل از سایت هیل نوشت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای نجات توافق هسته ای در کنگره به دموکرات های مجلس نمایندگان امید بسته است با این حال بسیاری از این نمایندگان درباره این توافق جنجالی در بی تصمیمی به سر می برند.
به نظر می رسد جمهوریخواهان ضد این توافق متحد هستند که تحریم ها ضد ایران را در ازای محدود شدن برنامه هسته ای ایران لغو می کند. پیتر روسکم نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینویز اوایل این هفته گفت دویست و هجده تن از دویست و چهل و شش نماینده جمهوریخواه طرح پیشنهادی وی را که توافق هسته ای را محکوم کرده است امضا کرده اند.
سران حزب جمهوریخواه در نظر دارند در ماه سپتامبر چند روز مانده به پایان دوره شصت روزه بررسی این توافق رای گیری درباره رای منفی به این توافق را برگزار کنند. با این حال اوباما قول داده است هر گونه تلاش برای جلوگیری از این توافق را وتو کند. وی به این منظور دستکم به رای سیزده دموکرات در سنا و چهل و سه نماینده در مجلس نمایندگان برای حفظ وتو نیاز دارد.
کاخ سفید تلاشی گسترده برای به دست آوردن حمایت دموکرات ها آغاز کرده است و اوباما ومسئولان بلندپایه کابینه شخصا وارد لابی با نمایندگان کابینه شده اند.
رییس جمهور با این حال با به دست آوردن حمایت سندی لوین نماینده دموکرات ایالت میشیگان که قدیمی ترین نماینده یهودی در مجلس نمایندگان به شمار می رود یک پیروزی قابل توجه به دست آورده است. با این حال بلندپایه ترین نماینده حزب جمهوریخواه یعنی استیو اسراییل نماینده نیویورک مخالف این توافق است.
بسیاری از دموکرات نیز همچنان از اعلام رای خود خودداری می کنند و می گویند که قصد دارند از همه مدت لازم برای بررسی توافق استفاده کنند.
در زیر فهرست کوتاه نمایندگان دمکرات موافق و مخالف این توافق آمده است.
نمایندگانی که اعلام کرده اند به توافق رای مثبت می دهند(17 نفر)
آندره کارسون نماینده ایندیانا: این توافق کامل نیست اما واقعیت این است که ما نمی توانیم صد درصد بدانیم که ایران به هر گونه توافق پایبند خواهد بود. با این حال من بر این باورم که احتمالا این تنها تلاش واقعی ما برای محدود کردن اهداف هسته ای ایران است. به خاطر امنیت ملی و ثبات بین المللی حیاتی است که توافق را بپذیریم.
آنا ایشو نماینده ایالت کالیفرنیا: هدف اصلی آمریکا و دیگر اعضای گروه پنج به علاوه یک در طول مذاکرات با ایران جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بوده است. این توافق این مسئله را محقق می کند چرا که این توافق راههای زیادی در جهت کاهش توان هسته ای ایران به طور کلی ایجاد می کند.
جان گرامندی نماینده ایالت کالیفرنیا: توافقی که بر اساس آن توافق کنونی مذاکره شده است بهترین گزینه ممکن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
لوییز گوتیرز نماینده ایالت ایلینویز نیز اعلام کرده است به توافق رای مثبت خواهد داد.
رائول گریجالوا نماینده آریزونا: توافق تاریخی که با ایران به دست آمد پیروزی روابط بین الملل بود.
ادی برنیس جانسون نماینده تگزاس نیز گفت پس از بررسی دقیق توافق حاصل شده من از این توافق تاریخی حمایت می کنم که همه راههای پیش روی ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را می بندد.
دن کیلدی نماینده می شی گان: کیلدی نماینده منطقه ای است که یکی از شهروندان آن از سال 2011 میلادی در ایران زندانی است. کیلدی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت کاملا برای من روشن است که این توافق بهترین راه پیش رو برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.
باربارا لی نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان: توافق با ایران اگر به طور کامل اجرا شود همزمان با اینکه از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می کند موجب افزایش ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) نیز می شود. وی این توافق را یک پیروزی مهم برای دیپلماسی، رهبری آمریکا در جهان و جهانی امن تر توصیف کرد.
سندی لوین نماینده می شی گان نیز گفت من بر این باورم اگر ایران برای دستیابی به بمب هسته ای اقدام نکند ، اسراییل ،‌ منطقه و جهان امن تر خواهد شد. لوین که قدیمی ترین نماینده یهودی در مجلس نمایندگان به شمار می رود گفت من بر این باورم که این توافق بهترین را برای دستیابی به این امنیت است.
ست مولتون نماینده ماساچوست که یک کهنه سرباز جنگ عراق به شمار می رود ضمن تایید این توافق گفت دیپلماسی بهترین مسیر برای جلوگیری از ایران هسته ای است.
بیتو اورورکه نماینده تگزاس نیز از این توافق حمایت کرده است.
نانسی پلوسی نماینده ایالت کالیفرنیا که رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان به شمار می رود این توافق را یک شاهکار دیپلماتیک توصیف کرده است.
دیوید پرایس نماینده کارولینای شمالی گفت اطمینان دارم این توافق با داشتن قابلیت قابل راستی آزمایی از ایران هسته ای پیش گیری می کند و جهان را تبدیل به مکانی امن تر خواهد کرد.
یان شاکوفسکی نماینده ایلینویز که از حامیان توافق به شمار می رود گفته است که بسیار خوشبین است که رییس جمهور بتواند وتوی خود را برای این توافق حفظ کند.
آدام شیف نماینده کالیفرنیا نیز گفته است در نبود گزینه جایگزین قابل باور، کنگره باید این توافق را بپذیرد و با دولت برای افزایش اثربخشی این توافق همکاری کند.
کریس فن هولن نماینده مریلند نیز گفت در حالی که من به عقیده هر دو طرف این مسئله احترام می گذارم، به این نتیجه رسیده ام که این توافق منافع امنیت ملی آمریکا و متحدان ما از جمله اسراییل را پیش می برد.
جان یرموث نماینده کنتاکی: هیچ گزینه جایگزین قابل قبولی برای جایگزینی با این توافق وجود ندارد.
آرای مثبت نسبی (4 نفر)
جان لارسن نماینده کنتیکت: لحظه حصول توافق لحظه ای تاریخی بود من این توافق را به دقت بررسی خواهم کرد.
آلن لوینتال نماینده کالیفرینا: من از چارچوب دولت شامل بازرسی شدید ، بازگشت تحریم ها و هدف مسدود کردن مسیر دستیابی ایران به توافق هسته ای دفاع می کنم و منتظر بررسی توافق کامل هستم.
اد پرلماتر (کلورادو): ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران ملزومات راستی آزمایی را رعایت می کند. با این حال این توافق یک گام مثبت در جهت کاهش تهدید هسته ای در منطقه است و فرصت موفقیت دیپلماسی را فراهم کرده است.
تی سوول نماینده آتلانتا نیز گفت من تلاش های رییس جمهور، جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی و تیم آمریکا در دستیابی به توافق را ستایش می کنم. من موافق این گفته اوباما هستم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است و از این دیدگاه توافق را به دقت بررسی خواهم کرد.
رای منفی (6 نماینده)
استیو اسراییل نماینده نیویورک، نیتا لووی نماینده نیویورک، تد دویچ نماینده فلوریدا، گریس منگ نماینده نیویورک، کاتلین رایس نماینده نیویورک
گرایش به رای منفی (چهار نماینده)
جو کورتنی نماینده کنتیکت، ران کایند نماینده ویسکانسین، لورت سانچز نماینده کالیفرنیا، برد شرمن نماینده کالیفرنیا.


رای نامشخص ، هنوز تصمیم نگرفته (14 نماینده)
ژاویر بسرا نماینده ایالت کالیفرنیا، تونی کاردناس نماینده کالیفرنیا، جان کارنی نماینده ایالت دلاوار، روزا دل لورو نماینده کنتیکت، الیوت انگل نماینده نیویورک الیزابت استی نماینده کنتیکت، جیم هایمس نماینده کنتیکت، جارد هافمن نماینده کالیفرنیا، تد لیو نماینده کالیفرنیا، جری مک نرنی نماینده کالیفرنیا و جرولد نادر نماینده نیویورک
کریتن سینما نماینده آریزونا، البیو سیرس نماینده نیوجرسی مارک تاکانو نماینده کالیفرنیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته