دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1397 - 16:23
رئیس خیرین مدرسه‌یار:

خیرین مدرسه‌یار از 72 دبستان در مناطق محروم حمایت می‌کنند

رئیس هیأت مدیره جمعیت خیرین مدرسه‌یار گفت: از سال 95 فعالیت و اقدامات جمعیت خیرین مدرسه‌یار به سطح کل مدارس قرچک ورامین؛ یعنی 72 دبستان دخترانه و پسرانه توسعه پیدا کرد.
کد خبر : 319220

علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌ها و اقدامات این جمعیت اظهار کرد: جمعیت خیرین مدرسه‌یار از سال 92 کار خود را آغاز کرده است؛ هدف از ایجاد این جمعیت بالا بردن استانداردهای آموزشی آموزش‌وپرورش و سطح علمی و تربیتی است؛ این هدف به‌صورت آزمایشی در مدارس منطقه محروم از جمله قرچک ورامین با کمک مدارس اسلامی و حمایت خیرین در حال پیگیری است.


وی با اشاره به اینکه در این طرح آزمایشی پنج دبستان در قرچک ورامین با 1400 دانش‌آموز تحت پوشش خیرین مدرسه‌یار قرار گرفتند، ادامه داد: برای این دانش آموزان برنامه‌های آموزش درسی، تربیتی، بهداشت و درمان، آزمون هوش و توجه ویژه به دانش‌آموزان بااستعداد را در نظر گرفته‌ایم.


رئیس هیأت مدیره جمعیت خیرین مدرسه‌یار تصریح کرد: در این برنامه که در مدارس محروم انجام شد 40 نفر دانش‌آموز تیزهوش و یک دانش‌آموز نابغه شناسایی شد.


افشار با بیان اینکه در این مدارس برنامه‌های آموزشی و تربیتی را به‌صورت خاص دنبال کردیم و در کنار آن اقداماتی در حوزه کمک به تغذیه دانش‌آموزان را در نظر گرفتیم، توضیح داد: یکی از اقدامات جمعیت پیگیری مباحث معیشتی خانواده‌های بی‌بضاعت بود.


وی ادامه داد: بعد از وقفه‌ای که در کار خیرین مدرسه‌یار به‌وجود آمد، از دو سال پیش فعالیت‌های مجدد آغاز شد و از سال 95 این اقدامات به سطح کل مدارس قرچک ورامین؛ یعنی 72 دبستان دخترانه و پسرانه توسعه پیدا کرد.


رئیس هیأت مدیره جمعیت خیرین مدرسه‌یار یادآور شد: در سال تحصیلی 98-97 اقدامات جمعیت خیرین مدرسه‌یار در پنج مدرسه در پاکدشت، پنج دبستان در ناحیه دو در قسمت حاشیه‌نشین شهرری و پنج دبستان در بهارستان توسعه پیدا کرد.


وی با اشاره به هدف اصلی جمعیت خیرین مدرسه‌یار افزود: برنامه نهایی خیرین مدرسه‌یار پوشش دادن همه دبستان‌های مناطق حاشیه‌نشین و محروم کشور است.


افشار در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌کنید چه تعداد مدرسه در کل کشور یا تهران تحت پوشش جمعیت خیرین مدرسه‌یار قرار خواهد گرفت؟ گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد مدارس ندارم؛ نکته مهم در بحث خیرین مدرسه‌یار این است که ما از خیرین دعوت به کمک و فعالیت در این عرصه می‌کنیم.


وی با اشاره به نحوه کمک خیرین و اینکه هرکدام از خیرین هزینه‌های یک یا دو دبستان را می‌پذیرند، تصریح کرد: هزینه‌ برنامه‌های یک سال و تابستان مدارس بین حداقل 20 و حداکثر 50 میلیون تومان برای هر مدرسه است و نکته دیگر اینکه علاوه بر خیرین مدرسه‌یار، مدارس مهم اسلامی تهران نیز به جمعیت خیرین مدرسه‌یار کمک می‌کنند که تاکنون مدارس علوی، رفاه، تزکیه و امام صادق(ع) در این امر شرکت کرده‌اند.


رئیس هیأت مدیره جمعیت خیرین مدرسه‌یار افزود: این مدارس اسلامی با توجه به توانایی و اقدامات خود در حوزه آموزش و تربیت اسلامی در جهت پیاده‌سازی نظام آموزشی و تربیتی خودشان در مدارس مورد نظر جمعیت خیرین مدرسه‌یار اقدام می‌کنند؛ این درحالی‌که تمام هزینه‌های مدارس هدف را خیرین پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته