دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1397 - 10:27
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

پمپئو فایل صوتی قتل خاشقجی را نشنیده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به ترکیه فایل‌های صوتی مربوط به پرونده قتل مخالف سعودی را نشنیده است.
کد خبر : 319157

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الحیات، «هدر نائورت» گفت: «مایک پمپئو در سفر دو روز گذشته خود به ترکیه هیچ فایل صوتی مربوط به ناپدیدشدن خاشقجی را نشنیده و دراین‌‌باره هیچ سندی مشاهده نکرده است.»


شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا پیش‌تر به‌نقل‌از یک مسئول ارشد ترکیه فاش کرده بود که «پمپئو» در سفرش به آنکارا چند فایل صوتی شنیده و برخی اسناد را دریافت کرده است.


وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته از عربستان به ترکیه رفت و مذاکراتی را با رجب طیب اردوغان و مولود چاووش‌اوغلو، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور برگزار کرد.


به گزارش آنا، «خاشقجی» روزنامه‌نگار مخالف سعودی که مدت‌ها در روزنامه واشنگتن‌پست چاپ آمریکا یادداشت‌ می‌نوشت، از دوم اکتبر (۱۰ مهرماه جاری) و پس‌از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. با وجود برخی شواهد که دال بر قتل «خاشقجی» از سوی یک گروه ترور سعودی است، عربستان ادعا دارد این روزنامه‌نگار سعودی مدتی پس‌از ورود به کنسولگری از آنجا خارج شده است.


اسنادی که دستگاه اطلاعاتی ترکیه فاش کرده است نشان می‌دهند که یک گروه ترور ۱۵ نفره که از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دستور دریافت کرده‌اند، «خاشقجی» را به‌طور وحشیانه‌ای در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسانده‌اند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته