دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 14:19
امام‌جمعه شهرستان قدس:

قدرت ورزشکاران دانشجو از قدرت اتم بیشتر است

امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: در عرصه ورزش جهانی، دانشجویان ورزشکار، سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند و تک‌تک ورزشکاران قدرت نرمی محسوب می‌شوند که اثرگذاری این قهرمانان، از بمب اتم نیز بیشتر است.
کد خبر : 319045
636754038174737376_lg.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام رضا جوکار در مراسم تقدیر دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد شهر قدس که عصر چهارشنبه در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: حضور در این مراسم و در کنار دانشجویان و محفل دانشگاهی برای من افتخاری بود و ازاین‌رو که یک دهه در محافل مختلف دانشگاهی و دانشجویی به‌صورت مستمر فعالیت داشتم، خودم را وجه مشترکی بین دانشگاه و حوزه می‌دانم و توفیقی است که بار دیگر وارد این عرصه فرهنگی و دانش‌ساز شدم.


امام‌جمعه شهرستان قدس افزود: ورزش و آمادگی جسمی و توجه به‌ سلامت جسم و روح مورد توجه بزرگان و امامان ما نیز بوده است که به دنبال این آمادگی روحی؛ پیشرفت و تعالی و عبودیت را در انسان به وجود می‌آورد.


وی با اشاره به اینکه ما در این سرزمین قهرمانان بنام کم نداریم که ولایتمدار و انقلاب دوست نیز هستند؛ تصریح کرد: یکی از آموزه‌های قرآن کریم مسئله ورزش بوده و بر روی برخی ورزش‌ها بارها تأکید شده است.


امام‌جمعه شهرستان قدس در حضور دانشجویان ورزشکار، آنان را جزء ظرفیت‌های خوب دانشگاه ارزیابی کرد و اظهار داشت: وجود همه شما ظرفیت است و قرآن کریم در مورد ظرفیت وجودی شما در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید: «آن‌هایی که مؤمن هستند فقط ایمان‌ دارند خداوند به آن‌ها رفعت مکان و درجه می‌دهد اما آن‌هایی که علاوه بر ایمان علم هم دارند، خداوند به آن‌ها درجات نیز عطا می‌کند».


وی با بیان این نکته که مؤمن یک درجه دارد و مؤمن دانشمند درجه‌ها دارد، افزود: وجود شما دانشجویان ورزشکار و اساتید و مدیران دانشگاهی فرصتی مغتنم است که باید به آن توجه ویژه شود؛ اما باید گفت دانشجویی که ایمان و دانش هم دارد و ورزشکار هم هست، یک فراظرفیت است.


امام‌جمعه شهرستان قدس در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از رقابت‌ها ورزشکاران انقلابی ما در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی حاضر نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: رقابت شما ورزشکاران در عرصه ورزش به یک رقابت و دستاورد سیاسی تبدیل می‌شود و دانشجوی ورزشکاری که روی صحنه می‌رود و با رژیم صهیونیستی رقابت نمی‌کند این بزرگ‌ترین شکست برای کشور صهیونیست و شیرین‌ترین پیروزی برای ایران است.


وی ادامه داد: این بزرگ‌ترین تودهنی ورزشکاران ما به بیگانگان و دشمنانی است که برای این کشور و مرزوبوم دندان‌تیز کرده‌اند و به دنبال براندازی این نظام و انقلاب هستند.


 خطیب نماز جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: وقتی در رقابت‌ها ورزشکاری بعد از پیروزی سجده شکری به‌جا می‌آورد، در واقع به ما درس اخلاق می‌دهد و ورزشکاران خانمی که با حجاب اسلامی برای ما افتخارآفرینی می‌کنند، به ما درس می‌دهند.


 جوکار در خاتمه خاطرنشان کرد: از همه ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزشی حوزه دانشگاه و شهرستان قدس برای برگزاری این مراسم و توجه به این موضوع مهم قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در ادامه راه با قدرت بیشتری در امر ورزش و حمایت از ورزشکاران ثابت‌قدم باشیم.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته