دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 14:59
در پیامی؛

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هفته تربیت بدنی را تبریک گفت

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در پیامی هفته تربیت بدنی و ورزش را تبریک گفت.
کد خبر : 318991
350450p427EDNmainimages.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هفته تربیت‌بدنی همه‌ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به‌منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه، خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود. ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است.


مطالعات نشان می‌دهد که موارد افسردگی، اضطراب و... در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به‌عنوان عامل حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده است.


ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی و دخانیات و انجام مراقبت‌های دوره‌ای، در پیشگیری از بیماری‌ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.


ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، باعث مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر است.


بنابراین گزارش رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی فرارسیدن 26 مهر روز تربیت‌بدنی و ورزش را به جامعه ورزش دانشگاهی، رؤسای هیئت‌های ورزشی دانشگاهی استان‌ها، ورزشکاران و قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان و جامعه ورزش کشور تبریک گفت.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته