دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 09:17
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

برگزاری اردوی کارآفرینی دانش‌آموزان برگزیده در شهریور ماه/ دانشگاه تهران به کمک گسترش کار‌آفرینی در بین دانش‌‌آموزان می‌آید

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه توافق‌نامه‌ای را با دانشکده کار دانشگاه تهران به منظور گسترش فرهنگ کار آفرینی تنظیم کرده است، گفت: در نظر داریم تا در تابستان سال جاری(شهریور ماه) یک اردو کارآفرینی برای چهارصد نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزیده برگزار کنیم.
کد خبر : 31893

علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در زمینه گسترش فرهنگ کار آفرینی در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش یک برنامه جامعه کارآفرینی تهیه شده است. با توجه به اینکه در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید شده بود و همین طور گسترش فرهنگ کار آفرینی از جمله محورهای برنامه وزیر آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین بود ما موظف شدیم تا فرهنگ کار آفرینی را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم.


وی با بیان اینکه برنامه جامعی در این رابطه تدارک دیده‌ایم و آن را در شورای معاونان وزارت‌خانه مطرح کرده‌ایم، افزود: این برنامه را در شورای معاونان به تایید و تصویب رساندیم و در کنار آن توافق‌نامه را با دانشکده کار دانشگاه تهران که یک مرجع علمی بین‌المللی در ایران است، تنظیم کردیم.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نماینده مرکز پایش جهانی کار‌آفرینی در ایران، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است، اضافه کرد: توافقنامه انجام شده در راستای گسترش فرهنگ کار آفرینی است و دبیرخانه کار‌آفرینی که در گذشته مخصوص شاخه کاردانش و در یکی از استان‌ها مستقر بود را به تهران منتقل کردیم و تمام دوره‌های تحصیلی و رشته‌ها زیر پوشش این دبیرخانه قرار دادیم.


زرافشان با اشاره به اینکه دبیرخانه کارآفرینی هم‌اکنون به دوره ابتدایی هم خدمات می‌دهد، عنوان کرد: در نظر داریم دامنه فعالیت این دبیرخانه و گسترش فرهنگ کارآفرینی از دوره دبستان تا پایان دوره متوسطه را شامل شود.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با کمک دانشگاه تهران برای اعضا شورای سیاست گذاری کار‌آفرینی یک دوره کارگاه آموزش تخصصی در نظر گرفتیم تا اعضای شورا با بحث کارآفرینی آشنا شوند، بیان کرد: برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم طرح پایش کار‌افرینی را انجام دادیم به این معنا که همه دانش‌آموزان بر اساس آزمونی که بر اساس فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود مورد سنجش قرار گرفتند.


وی به تشریح اهداف وزارت‌خانه آموزش و پرورش در خصوص انجام این آزمون پرداخت و گفت: استعداد سنجی دانش‌آموزان یکی از اهداف برگزاری این آزمون بوده است تا توانمندی‌های دانش‌‌آموزان در حوزه کارآفرینی مشخص شود و نقاط ضعف و قوتشان بررسی شود. این استعداد سنجی در سطح مدرسه، منطقه و استان قابل انجام است که هم‌اکنون در حال تهیه گزارش‌های مربوط به آن هستیم تا آن را به سایر مناطق و استان‌ها بفرستیم.


زرافشان با بیان اینکه استعداد‌های برتر کارآفرینی که در این مرحله شناسایی می‌شوند را مورد حمایت قرار می‌دهیم، اظهار کرد: در نظر داریم تا در تابستان سال جاری(شهریور ماه) یک اردو کارآفرینی برای چهارصد نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزیده برگزار کنیم. همچنین راه‌اندازی باشگاه مجازی کار‌آفرینی برای این دانش‌آموزان یکی دیگر از اقداماتی است که به دنبال اجرای آن هستیم تا این دانش‌آموزان در آن عضو شوند و با یکدیگر تبادل دانش کنند.


وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از طریق سامانه‌های الکترونیکی که در اختیار ما است برای تمام این دانش‌آموزان دوره‌های کارآفرینی مجازی برگزار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته