دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

خصوصیات اخلاقی صادق عبداللهی از زبان هنرمندان

هنرمندانی که در کنار صادق عبداللهی سال‌ها همکاری کردند به تکّه‌کلامش به همه هنرمندان به «کلنگی» اشاره کردند.
کد خبر : 318918
636753750819778230_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هنرمندانی که سال‌ها در کنار صادق عبداللهی کار کردند از وی خاطره‌ها و تکه کلام‌هایی را به یاد داشتند. این هنرمندان در گفتگو با خبرنگار آنا در مورد نکته‌های اخلاقی زنده یاد عبداللهی به مطالبی اشاره کردند که خواندنی است؛ این مطالب در پی می‌آید:



عبداللهی متحول می‌کرد


فرهنگ جولایی، هنرمند پیشکسوت رادیو اظهار کرد:  بعد از انقلاب کارش را با من شروع کرد، در نوشتن فوق‌العاده بود، در اخلاق و صداقت درجه یک بود و از کارکردن با وی لذت می‌بردم. در هر زمینه‌ای برنامه مذهبی و برنامه طنز خوب می‌نوشت، نوآور بود، هرجا پایش را می‌گذاشت متحول می‌کرد. رفیق خیلی خوبی بود.



 عبداللهی عمرش را برای خدمت به هنر و مردم گذاشت


مجید قناد مجری تلویزیون گفت: زنده یاد صادق عبداللهی تمام عمرش را برای خدمت به هنر و مردم گذاشت.


وی افزود: بسیار آدم آرام، متین، خوش‌برخورد، خنده‌رو و عاشق کارش بود. آدم‌هایی که روبه‌رویش بودند همه این را متوجه می‌شدند، همه همکارانش را پوشش می‌داد، در سال‌های گذشته خیلی بیش از این در عرصه هنر خدمت کرد. روح‌شان شاد.


تیپ «آقا نیکی» را از عبداللهی دارم


امیر نیکیار در ادامه بیان کرد: 10 سالی را با زنده یاد عبداللی کار می‌کردم، در هفته دو بار با ایشان تماس داشتم، نقشی به نام آقا نیکی بازی می‌کردم که از او دارم. خیلی دوست بودیم، خیلی مرد خوب،  نازنین، فرهیخته‌ و دوست‌داشتنی بودو فکر می‌کنم یکی از عزیزترین و بهترین طنزپردازان‌مان را از دست دادیم.



طنز را ساده و راحت انجام می‌داد


امیر پارسی هم درباره عبداللهی گفت: از سال 60 تاکنون ما با هم کار می‌کردیم، کار طنز زیاد انجام می‌داد. می‌دانید که کار طنز خیلی سخت است و ایشان چقدر ساده و راحت این کار را انجام می‌داد. به‌طول یک سال ما با هم هر روز صبح نمایش طنز داشتیم.


وی افزود: یک‌سال هر روز شبکه تلویزیون برنامه داشتیم. ایشان هر روز صبح می‌آمد اول وقت دوتا نمایه جلوی در می‌آورد، روزهای جمعه هم سر جای خود، خیلی فعال بود، خیلی فعالانه و طناز و قشنگ با همه مردم ارتباط داشت و اجرا می‌کرد. فکر می‌کنم این کار را پنجاه و خرده‌ای سال انجام داد. خدا رحمتش کند.



نویسندگی زنده در استودیو
حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا اظهار کرد: زنده یاد عبداللهی یکی از طنزپردازان موفق رادیویی و یکی از نویسندگان برتر در حوزه طنز بود، مردی که اخلاق و منش خوبی داشت، یکی از خُلقیاتش نویسندگی زنده در استودیو بود، قلم خیلی قوی و گیرایی داشت.


 



همیشه چاشنی طنز و شوخی با عبداللهی بود


هرمز شجاعی‌‌مهر گوینده و مجری تلویزیون بیان کرد: من از همان ابتدای ورودم به رادیو، با صادق عبداللهی آشنا شدم و این شانس من بود که اینقدر برخورد گرم و صمیمانه‌ای با من داشت. در ابتدای راه بودم، خیلی سخت بود تا یواش‌یواش جا بیفتم که شد رفیق و دوست کاری من و بعد هم رفیق و دوست زندگی من شد.


وی بیان کرد: خیلی آدم محترم و خوش‌اخلاقی بود، همیشه گذشته از جدیتی که در کار داشت، چاشنی طنز و شوخی هم با وی بود که آدم را خیلی بیشتر علاقه‌مند می‌کرد که با عبداللهی باشد. ایشان همیشه به آدم انرژی می‌داد. در هر وضعیتی که پیش وی می‌رفتی، همیشه حرفی برای گفتن داشت، همیشه جمله‌ای که به شما انرژی بدهد را می‌گفت، به‌همین خاطر همه دوستانش علاقه‌مند به همکاری با وی بودند، البته من خیلی بیشتر از دیگران، تا اینکه ارتباطمان خیلی گرم‌تر و صمیمانه‌تر شد و همین‌طور از ایشان تا امروز یاد گرفتم.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر ana Ananews آنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
توفیق
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
۰
متاسفانه تا هستیم ،نیستیم.همینکه نیستیم همه هستند!!!!
اهورا
India
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
۰
خدا رحمت کنه خیلی آدم خوبی بود ممنون از این گزارشتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
۰
خدا رحمتش کند که لبخند بر لب مردم می کاشت
قالیشویی ادیب