دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید:

نخستین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید با نام علمداران ایثار برگزار می‌شود.
کد خبر : 318896
حسینیه شهدا02.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین همایش ملی حسینیه‌های شهید با نام علمداران ایثار از 26 مهر در شهر قم برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:  یکی از نمونه‌های تبلور فرهنگ عاشورا حسینه‌ها هستند. مکانی که وظیفه زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا، شهادت و ایثار را به عهده دارند. حضرت زینب (س)  پیام‌رسان عاشورا  و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت از سرزمین کربلا به نسل‌های بعدی بودند.


اسکندر یارنسب بیان کرد: امروز در عصر انقلاب خاندان معزز شاهد این محبان اباعبدالله الحسین (ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم سرخ حسینی بر بام‌های منازل خود و با ایجاد حسینیه‌ها و برگزاری مراسم و مجالس مذهبی ابلاغ پیام عاشورا را با تأسی از سیره امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بر دوش کشیده و بر آن مداومت می‌کنند.


وی افزود: برای ارائه راهکارهای مناسب در جهت رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی حسینیه‌ها و بررسی راه‌های ایجاد ارتباط متولیان حسینیه‌های شهید در راستای هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مادی و معنوی یکدیگر و ارائه تجارب، خلاقیت‌ها و ابتکارات فرهنگی این عزیزان همایش متولیان حسینیه‌های شهید 27 و 28 مهر در استان قم برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته