دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 07:21
در گفتگو با آنا عنوان شد:

آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، دستورالعملی جامع

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی را دستورالعملی جامع دانست.
کد خبر : 318891
rasht.JPG

حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به ابلاغ آیین‌نامه رعایت رفتارها و شئون اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پوشش و کیفیت پوشش، نشان‌دهنده سلامت جامعه است و پوشش سالم نشان از جامعه سالم دارد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: جای این دستورالعمل که دستورالعملی جامعی است، در دانشگاه آزاد اسلامی خالی بود و بارها و بارها درباره آن بحث و بررسی شده بود.


وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها بر نکات مختلفی تأکید شد که یکی از آنها کنترل و نظارت در ورودی‌های دانشگاه بود. این موضوع مشکلی است که در بسیاری از واحدها مشاهده می‌شود و حتی گاهی افرادی که دانشجو نیستند، وارد دانشگاه می‌شوند.


به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اصل نخست در اجرای دستورالعمل، منظم‌شدن ورود دانشجویان با همراه‌داشتن کارت دانشجویی است.


صفوی با بیان اینکه همانطور که امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدأ تحولات دانستند، دانشگاه باید بر جامعه اثرگذار باشد، نه اینکه از آن اثر بپذیرد، افزود: بنابراین امنیت روحی و روانی که انتظار می‌رود در جامعه وجود داشته باشد، باید در محیط علمی دانشگاه محقق شود؛ زیرا دانشجویان در بخش‌های مختلف جامعه عهده‌دار مسئولیت‌ها می‌شوند و تأثیرگذار خواهند بود.


وی بیان کرد: این بخشنامه نیاز به اجرا دارد و مدیران و مسئولان دانشگاه باید نسبت به اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی داشته باشند.


صفوی ادامه داد: در صورت اجرای کامل این دستورالعمل،‌ بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را به دانشگاه آزاد اسلامی خواهند سپرد و اعتقاد دارم این آیین‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته