دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1394 - 11:01
یک مقام مسئول اعلام کرد

شاید یارانه برق مشترکان به مرور حذف شود

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان تهران اعلام کرد که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، شاید یارانه برق مشترکان به مرور حذف شود.
کد خبر : 31882

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در این صورت مردم ناگزیر به پرداخت همه هزینه‌های تمام شده خواهند بود، افزود: به همین علت مردم باید رفته‌رفته درباره اطلاع از هزینه‌های برق مصرفی حساس شوند.


او با اشاره به اینکه در برنامه‌های فعلی مدیریت مصرف برق بیش‌تر جنبه‌های اقتصادی مورد توجه است، افزود: الان دوره مجاب کردن و اصرار کردن به مردم برای استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و تشویق آنها برای خرید تجهیزات برقی نیست، چرا که مفاهیم و راهکارهای کلی برای مدیریت و کاهش مصرف جا افتاده است و بیش‌تر محورهای فرهنگ‌سازی‌ فعلی ارائه آگاهی به مردم درباره نحوه محاسبه هزینه‌ برق مصرفی است.


معماران با تاکید بر اینکه روش‌های فرهنگ‌سازی شرکت توزیع برق استان تهران بسته به نوع مشترکان متفاوت است، ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور در استان تهران قرار دارند، برای فرهنگ‌سازی کاهش مصرف در میان این مشترکان علاوه بر ارائه تخفیف‌، ‌مشاوره‌هایی نیز برای افرایش بهره‌وری در نظر گرفته‌ایم.


وی با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان مسکونی و تجاری در فصل تابستان بیش‌تر می‌شود، عنوان کرد: برای مشترکان صنعتی که در زمان پیک بار تابستان با کاهش بار خود با ما همکاری می‌کنند، تخفیف با نرخ‌های قابل توجه در نظر گرفته‌ایم.


معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برای افزایش تاثیرپذیری تبلیغات و فرهنگ‌سازی کاهش مصرف برق، اعمال مجازاتی مانند آنچه درباره افزایش میزان جریمه‌ها از سوی راهنمایی و رانندگی اعمال شده است، در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم مشترکان را جریمه کنیم، اما در مقابل برای دستیابی به آمار کم‌تر مصرف باید با مشترکان بزرگ تعامل صورت گیرد.


وی درباره خاموشی برق در فصل تابستان نیز گفت: برخلاف پیش‌بینی کمبود برق در تابستان امسال، خوشبختانه مشترکان صنعتی تعامل مناسبی را برای کاهش میزان مصرف و بار مصرفی خود داشتند و در این فصل تلاش داریم گزارش‌های موردی خاموشی نیز در استان به حداقل میزان خود برسد.


نمایش‌های خیابانی با موضوع مدیریت مصرف برق و با هدف ترویج فرهنگ صحیح مصرف برق، آشنایی شهروندان با ساعت اوج مصرف در فصول مختلف سال، شناسایی لوازم برقی پرمصرف و همچنین تعریف برچسب انرژی در هشت ایستگاه مترو صادقیه، قلهک، ولی‌عصر، تجریش، میدان آزادی، ارم سبز، دروازه دولت و همچنین شهدا در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته