دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اخبار گالری‌ها/

هنرنمایی سه نسل از مجسمه‌سازان در گالری سیحون/ سیر تغییرات سلف‌پرتره درآثار نقاشان جوان

گالری‌های تهران در واپسین روزهای بهمن ماه میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای شده‌اند.
کد خبر : 3188

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایشگاه «کپی رایت" تازه ترین نمایشگاهی است که به تازگی در گالری «زمستان» خانه هنرمندان به معرض نمایش گذاشته شده است.تعدادی از نقاشان جوان که همگی از شاگردان داریوش حسینی نقاش معاصر بوده اند دراین نمایشگاه به ارائه مجموعه ای از نقاشی های خود با موضوع سلف پرتره پرداخته اند.


آتنا فریدونی، شادی سعیدی، امین فخارزاده، حسین کرمی‌، مصطفی سلطانی‌، آرش فتحی‌، سارا صابری‌، حجت اعظم‌پور، محسن انجم‌شعاع‌، احیا مرادی‌، امین فخارزاده‌، شقایق طالبیان و کژال فخری ازجمله نقاشان این نمایشگاه به شمار می‌روند.


هنرمندان این نمایشگاه تمرکز خود را در ارائه این نقاشی ها بر تفاوت سلف پرتره پیش از اختراع عکاسی و بعد از آن گذاشته اند و سعی کرده اند به مدد تصویرکردن این نقاشی ها تغییراتی که سلف پرتره در رهگذر زمان را شامل شده است به تصویربکشند. هنرمندان دراین نمایشگاه با تکنیک های مختلفی چون اکرلیک، رنگ روغن و ترکیب مواد به خلق آثار گوناگونی با درونمایه سلف پرتره پرداخته اند.


نمایشگاه «کپی‌رایت» تا روز بیست ونهم بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید ازاین آثار به خانه هنرمندان واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.


علاوه براین،گالری «پنجره» نیز این روزها میزبان نمایشگا گروهی با عنوان «امروزاول» شده است. در این نمایشگاه 38 هنرمند به ارائه اثر پرداخته اند. تنوع تکنیک و سبک و حضور هنرمندانی از اقصی نقاط مختلف کشور از پررنگ ترین مولفه های این نمایشگاه به شمار میرود.هنرمندان دراین نمایشگاه صرف نظر از داشتن نگاهی آوانگارد به هنر تجسمی تلاش کرده اند تا در لابلای آثار خود نیم نگاهی به گذشته تاریخ هنر نیز داشته باشند. اضطراب، نا امنی، مواجهه با تاریخ و... برخی از موضوعات آثار این نمایشگاه به شمار میرود.


نمایشگاه «امروزاول» نیز تا روز بیست ونهم بهمن ماه در گالری پنجره ادامه دارد.این گالری در خیابان ظفر، خیابان فرید افشار،انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم واقع شده است.


کوروش قاضی‌مراد نیز از جمله هنرمندانی است که مجموعه ای از خط نوشته های خود را در یک نمایشگاه انفرادی به معرض نمایش گذاشته است.


این نمایشگاه که از امروز (بیست وچهار بهمن ماه) درگالری «ممیز» خانه هنرمندان افتتاح می شود به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.


گالری سیحون نیز این روزها میزبان آثار سه نسل از مجسمه سازان معاصر شده است.دراین نمایشگاه آثارهنرمندانی چون مش اسماعیل، عربعلی شروه، سعید شهلاپور، بهروز دارش، قدرت الله عاقلی، فخرالدین کاکاوند، کوروش گلناری، ژازه طباطبایی، ایرج زند، بهداد لاهوتی، پرویز تناولی، کامبیز صبری، هوراد گرجی، سایمون نوشین و... به ارائه اثر پرداخته اند.


این نمایشگاه نیز تا روز هشتم اسفندماه نیز درگالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک سیزده ادامه دارد.


«ژیوار» نیز عنوان تازه ترین نمایشگاهی است که به تازگی در گالری الهه برپا شده است. الهام فاطمی هنرمند نقاش دراین نمایشگاه ضمن تلفیق واقعیت ها و درونی ترین لایه های بی محابای فکر خود تلاش کرده تا فضایی پر ابهام و دوپهلو را در قاب نقاشی هایش تصویر کند.


نمایشگاه «ژیوار»نیز تا روز بیست وهفتم بهمن ماه در گالری الهه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار به خیابان بلوار آفریقا، بالاتر از تقاطع اسفندیار، کوچه گلفام، انتهای کوچه سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3 مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته