دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 14:43
رئیس‌جمهور آمریکا:

با عربستان سعودی مراوده مالی ندارم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که هیچ‌گونه رابطه اقتصادی با عربستان سعودی و یا هیچ کشور دیگری ندارد.
کد خبر : 318787
97-07-c07-2080.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ این روزها به دلیل موضع‌گیری‌های جنجالی درباره عربستان سعودی به همکاری اقتصادی با این کشور متهم شده است.



وی اما با انتشار یادداشتی این موضوع را رد کرد. دونالد ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «برای ثبت در تاریخ می‌گویم که هیچ همکاری اقتصادی با عربستان سعودی، روسیه و هیچ کشور دیگری ندارم. این موضوع حاصل دروغ‌پردازی رسانه‌هاست.»


اما فاکس نیوز آماری را منتشر کرده است که بر اساس آن مشخص می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا در گذشته با افرادی از کشور عربستان سعودی مراودات مالی داشته است.


به‌طور مثال دونالد ترامپ در آستانه ورشکستگی در 1991 کشتی خود به نام «شاهزاده» را به شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی فروخت. چهار سال بعد نیز بخشی از سهام هتل پلازای خود در نیویورک را  به وی فروخت. دونالد ترامپ در 2001، طبقه چهل و پنجم برج ترامپ در نیویورک را به سعودی‌ها فروخت.


در 2015، زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد گفت: «من سعودی‌ها را دوست دارم. شمار زیادی از آن‌ها در این ساختمان (برج ترامپ) هستند. آن‌ها یک میلیارد دلار در روز درآمد دارند.»


ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در آلاباما هم گفته بود: «آیا باید از سعودی‌ها متنفر باشم؟ من با شمار زیادی از آن‌ها کنار آمده‌ام. آن‌ها از من آپارتمان خریده‌اند. آن‌ها میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند. من آن‌ها را خیلی دوست دارم.»


این گزارش‌ها در حالی است که دونالد ترامپ بارها عربستان سعودی را به گاو شیرده تشبیه کرده و خواستار دوشیدن و گرفتن پول از آن‌ها شده است.


وی طی هفته‌های گذشته نیز بارها با تحقیر عربستان سعودی گفته بود که اگر آن‌ها امنیت می‌خواهند باید پول خرج کنند وگرنه نمی‌توانند بدون حضور ما پابرجا بمانند.


انتهای پیام/4093


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته