دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران در گفتگو با آنا مطرح کرد:

آسیب به کشاورزان با اجرای طرح ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی

سخنگوی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی از کشور آسیب‌های فراوانی را به کشاورزان وارد کرده است، گفت: فعالان و تولیدکنندگان سیب‌زمینی در ایران مخالف ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی به کشورهای مختلف هستند.
کد خبر : 318602

محمدرحیم نیازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه به‌اندازه کافی تولید سیب‌زمینی در کشور داریم ،گفت: افزایش قیمت سیب‌زمینی ناشی از اعتصاب کامیون‌داران است.


وی بابیان اینکه ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی آسیب‌های فراوانی را به کشاورزان وارد کرده است، گفت: فعالان و تولیدکنندگان سیب‌زمینی در ایران مخالف ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی به کشورهای مختلف هستند.


نیازی تصریح کرد: توقف صادرات سیب‌زمینی در زمانی انجام گرفت که بسیاری از کشاورزان در حال برداشت محصول خود بودند و وقوع این اتفاق موجب شد تا شاهد انباشته شدن سیب‌زمینی بیش‌ازحد نیاز در کشور باشیم.


سخنگوی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران اضافه کرد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان و چند کشور دیگر ازجمله مهم‌ترین بازارهای صادراتی برای سیب‌زمینی ایران بودند.


وی گفت: قیمت هرکیلو انواع سیب‌زمینی در بازار میوه و تره‌بار از 1300 تا 1800 تومان متغیر است.


نیازی اضافه کرد: نرخ خرید هر کیلو سیب‌زمینی از کشاورز در زمین کشاورزی از 1200 تا 1500 تومان متغیر است.


سخنگوی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران افزود: در سال جاری حدود پنج میلیون تن سیب‌زمینی در کشور ما تولیدشده است که اجرای قانون ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی موجب شده است تا شاهد انباشته شدن این تولیدات در کشور باشیم.


انتهای پیام/4083/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته