دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکست نقشه بن‌سلمان برای تطهیر چهره

پیشنهاد ولیعهد عربستان برای خرید باشگاه منچستریونایتد رد شد تا نقشه این شاهزاده سعودی برای افزایش مقبولیت بین‌المللی با شکست مواجه شود.
کد خبر : 318585
بن سلمان.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رسانه‌ها گزارش دادند که بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی قصد خرید باشگاه منچستریونایتد انگلیس (گران‌قیمت‌ترین باشگاه فوتبال جهان) با مبلغ وسوسه‌کننده 4 میلیارد دلار را داشته است که با مخالفت سران کنونی آمریکایی شیاطین سرخ یعنی خانواده گلیزر مواجه شده است.


بن‌سلمان از زمانی که با کنار زدن رقبا دست به اصلاحات نمادین در عربستان سعودی زد تا از خود چهره مدرن و مقبولی بسازد، تاکنون دستاورد مناسبی در این هدف نداشته است.


بدون شک یکی از علل رد پیشنهاد وسوسه‌کننده این شاهزاده سعودی، اتفاقات اخیر پیرامون ناپدید و کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد خاندان سعودی در کنسولگری عربستان و ایجاد شکاف بین روابط خوب آمریکا و غرب با عربستان است. بنابراین می‌توان گفت، ولیعهد عربستان زمان مناسبی را برای این شوی مقبولیت انتخاب نکرده است.


خرید باشگاه منچستریونایتد می‌توانست برای اصلاح چهره این شاهزاده سعودی بهترین گزینه باشد و راه عوام‌فریبی او را برای اصلاحات پوشالی هموار کند. نقشه‌ای که با  مخدوش شدن روابط دو هفته اخیر عربستان و غرب، به‌ویژه آمریکا، با شکست مواجه شد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته