دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1394 - 12:31

راه شناسایی عاملان حمله شیمیایی به سوریه هموار شد

آمریکا و اسرائیل درباره پیش‌نویس قطعنامه محکومیت افراد دخیل در حمله شیمیایی در سوریه در سال 2013 به توافق رسیدند.
کد خبر : 31854

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره اعلام کرد: دو کشور به توافق رسیده‌اند که افرادی که عامل وقوع حملات شیمیایی در سوریه در این سال بوده‌اند، محاکمه شوند.


بر اساس اعلام این مقام آمریکایی، توافق مزبور در جریان مذاکرات سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای امور خارجه دو کشور در کوالالامپور، پایتخت مالزی که در حاشیه نشست گروه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه‌آن) برگزار شد، نهایی شده است.


بر اساس این توافق، قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد که بر اساس آن، افرادی که عامل حملات شیمیایی بوده‌اند، شناسایی شوند و مورد محاکمه دادگاه‌های بین‌المللی قرار گیرند.


این قطعنامه به احتمال زیاد روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل رای‌گیری خواهد شد و آمریکا لایحه مربوط به این قطعنامه را به بان‌کی‌مون تقدیم خواهد کرد. از سوی دیگر این لایحه در اختیار سازمان کنترل سلاح‌های شیمیایی نیز قرار خواهد گرفت.


بررسی این مسئله که عاملان اصلی این حملات شیمیایی چه کسانی بوده‌اند، راه را برای اقدام عملی شورای امنیت سازمان ملل هموار خواهد کرد. این در حالی است که این نهاد پیش از این بر مجازات این افراد و یا گروه‌ها به ویژه از طریق اعمال تحریم‌های بین‌المللی تاکید کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته