دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تعارف قهوه تلخ به لوپتگی؛

خولن وارث نفرین شده پرز/ پایان امپراطوری کهکشانی‌ها؟

رئال‌مادرید این روزها اصلاً حال و روز خوشی ندارد و لوپتگی که در آستانه جام جهانی از جمع ماتادورها جدا شده و هدایت کهکشانی‌ها را برعهده گرفت، جایگاهش را متزلزل می‌بیند.
کد خبر : 318412
1397071509094173015589964.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، «انجام سه بازی متوالی بدون حتی یک گل زده»، اگر از تیفوسی‌های رئال‌مادرید بعد از جدایی رونالدو سؤال می‌کردی که تیم‌شان ممکن است در سه بازی متوالی حتی یک گل هم نزند، شاید باورشان نمی‌شد، اما این اتفاق تلخ افتاده است.


کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره سابق کهکشانی‌ها که به دلیل اختلاف با فلورنتینو پرز از جمع قوهای سپید جدا شد و به یوونتوس پیوست، با مشاهده اوضاع و احوال تیم سابقش جای خالی خود را بیشتر احساس می‌کند.


* عقب‌نشینی پرز و اعتبار از دست رفته لوپتگی


پرز رئیس باشگاه رئال‌مادرید که به جذب فوق‌ستاره‌ها شهره است، خیلی دوست داشت جای خالی رونالدو را با بازیکنان در سطح سی‌آر‌سون از جمله نیمار، ایکاردی، ام‌باپه و ... پر کند، اما سنگ بزرگ باشگاه‌های این بازیکنان پرز را به عقب‌نشینی وادار کرد.


لوپتگی که در آستانه جام جهانی ترجیح داد از هدایت اسپانیا سرباز زده و به پیشنهاد هنگفت رئال‌مادرید پاسخ مثبت بدهد، حال اعتبارش را بر سر این کار از دست رفته می‌بیند، سرمربی سابق پورتو فکر اینجا را نمی‌کرد که در باتلاقی گرفتار شود که خروج از آن به این سادگی‌ها نیست.


هواداران رئال‌مادرید که از تصمیمات پرز سخت خشمگین هستند به رئیس باشگاه فشار آورده‌اند که هرچه سریع‌تر دنبال یک مهاجم در سطح رونالدو باشد تا مشکل گلزنی کهکشانی‌ها مرتفع شود.


شاگردان لوپتگی در سه بازی گذشته مقابل آلاوس، اتلتیکومادرید و سویا تنها یک امتیاز اندوخته‌اند، بدون حتی یک گل‌زده.


* سیاست جوانگرایی؛ تیمی که دیگر کهکشانی نیست


پرز در ابتدای فصل جاری آب پاکی را روی دست لوپتگی ریخت و اعلام کرد سیاست باشگاه جوانگرایی در تیم است و سرمایه‌گذاری روی جوانان، بنابراین قرار نیست هیچ فوق‌ستاره‌ای به ترکیب اضافه شود و باید با همین بضاعت به کار خود ادامه داد.


حال لوپتگی و پرز به این نکته پی برده‌اند که سیاستی که در پیش گرفته بودند اشتباه بوده و تیمی که لقب کهکشانی را با خود یدک می‌کشد نمی‌تواند بدون فوق‌ستاره دوام بیاورد و حداقل تا به اینجا این موضوع به اثبات رسیده است.


تیمی که زمانی فوق‌ستاره‌های زیادی در ترکیب خود داشت، زیدان، بکهام، رونالدوی برزیلی، رونالدوی پرتغالی، فیگو، کارانکا، روبرتو کارلوس، فرناندو هیه‌رو، میشل سالگادو، رائول گونسالس، مایکل اوون، ایکر کاسیاس، رود فن‌نیستلروی و ... نام‌های کوچکی نبودند که هواداران رئال‌مادرید را برای هنرنمایی آنها جذب ورزشگاه‌ها می‌کردند.


اما اکنون از آن تیم فوق‌ستاره مشتی بازیکنان جوان البته جویای نام مانده است و سه بازی بدون گل‌زده که حتی بدبین‌ترین هواداران رئال نیز فکرش را نمی‌کردند که با جدایی یک بازیکن تیم‌شان اینگونه بدون برنامه و از هم پاشیده بازی کند.


با شرایط فعلی به نظر می‌رسد تیر پرز به سنگ خورده و تنها راهی که برای فرار از خشم کهکشانی‌ها باقی مانده، صید فوق‌ستاره در حد و اندازه‌های کریستیانو رونالدو است.


دو دروازه‌بان سطح اول دنیا نیز به نام‌های تیبو کورتوا و کیلور ناواس که هر تیمی آرزوی داشتن آنها را دارد، چوب شرایط نامناسب تیم را می‌خورند.


تاکتیک لوپتگی در استفاده مساوی از دروازه‌بانان تیمش فعلاً برای این مربی اسپانیایی گران تمام شده است، دریافت چهار گل در سه بازی گذشته نمی‌تواند در شأن تیمی مدعی و قهرمان سه دوره متوالی لیگ قهرمانان اروپا باشد، آن هم تیمی که به باور بسیاری از کارشناسان می‌توانست با سیاستی معقول و تاکتیک درست جای خالی رونالدو را به راحتی پر کند.


در بازی‌های تیم تحت هدایت لوپتگی کاملاً هویداست که این مربی برخلاف زیدان و مورینیو به بازیکنان جوان بهای بیشتری می‌دهد، سرخیو رگیلون،  ادرویوزولا، وینیسیوس جونیور و ... نام‌هایی هستند که لوپتگی به آنها اعتقاد خاصی دارد و مرحله به مرحله در حال آزمودن آنها و تبدیل این جوانان به ستارگان آینده است.


قطعاً میدان دادن به جوانان نمی‌تواند برای تیمی که داعیه قهرمانی در آینده را دارد خبر بدی باشد، اما ممکن است به طور موقت این تیم را با مشکل مواجه کند.


* تعارف قهوه تلخ به لوپتگی؛ کاسه صبر پرز کی لبریز می‌شود؟


ظاهراً عزم پرز برای جوانگرایی در تمیش جزم شده است حتی به قیمت قربانی کردن لوپتگی. استفاده از ترکیب‌های مختلف در بازی‌های گذشته نشان می‌دهد که لوپتگی هنوز به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده است و ممکن است تا رسیدن به ترکیب ایده‌آل پرز درب خروج را به این مربی اسپانیایی نشان دهد.


از اکنون گزینه‌های مدنظر پرز به جای لوپتگی بر زبان هواداران کهکشانی جاری می‌شود؛ یکی از این گزینه‌ها یورگن کلوب  آلمانی است که در حال حاضر هدایت لیورپول را برعهده دارد.


با نتایجی که طی هفته‌های گذشته لوپتگی با رئال‌مادرید گرفته، ممکن هواداران تیفوسی قوهای سپید صبح خود را با خبر برکناری این مربی آغاز کنند و به یاد روزهای تلخی که تیم‌شان داشته، قهوه تلخ بنوشند.


باید منتظر ماند و دید که پرز به لوپتگی قهوه تلخ تعارف می‌کند یا قهوه شیرین، لوپتگی خوب می‌داند که جایگاهش متزلزل‌تراز همیشه شده است و اگر در اسرع وقت فکری به حال تیمش نکند و نتایج لازم را به دست نیاورد، ممکن است کاسه صبر رئیس متمول رئال‌مادرید لبریز شود و تلفنی گزینه خود را به دفتر کارش فرابخواند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته