دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمله با تبر و اسپری فلفل به تماشاگران «جاده خشم»/ فرد مسلح به ضرب گلوله پلیس کشته شد + تصاویر و ویدئو

کمتر از دو هفته پس از کشتار در سالن سینمایی در لوئیزیانا، حادثه‌ای مشابه در ایالت تنسی آمریکا، سه مجروح و یک کشته بر جای گذاشت.
کد خبر : 31839

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا در حادثه تیراندازی به فردی ظاهراً مسلح به هفت تیر که با تبر و اسپری فلفل به تماشاگران یک سالن سینما حمله کرده بود، فرد مسلح در جا کشته شد.



به گزارش شبکه خبری NBC این حادثه در ساعت 1:15 ظهر چهارشنبه به وقت محلی (10:45 شب به وقت تهران) در یکی از سالن‌های سینمای Carmike 8 در آنتیوک، حومه شهر نشویل ایالت کنتاکی اتفاق افتاد. هنگام این حادثه تماشاگران برای تماشای فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در سالن سینما جمع شده بودند.



پلیس محلی نام شخص کشته شده را وینچنته مونتانو اعلام کرده است. بر اساس گزارش پلیس این مرد 29 ساله که دست‌کم یک بار در سال 2004 در مورفیسبورو به اتهام حمله و مقاومت در برابر پلیس بازداشت و در یازده سال گذشته چهار بار در بیمارستان روانی بستری شده بود، مبتلا به بیماری روانی بوده است. به گفته سخنگوی پلیس مادر وینسنت مونتانو از دو روز پیش گم شدن او را اعلام کرده بود.



وینچنته مونتانو هنگام بازداشت در سال 2004



پس از کشته شدن این فرد مشخص شد که هفت‌تیر وی که خیلی به هفت‌تیرهای واقعی شباهت داشت، قلابی بوده است. صدای شلیک هفت‌تیر وی که به صدای گلوله واقعی شباهت داشت نیز برای چند دقیقه نیروهای پلیس را به عقب رانده بود.



عکسی که پلیس از فرد مقتول منتشر کرده است


وینچنته مونتانو همچنین مسلح به تبر و اسپری فلفل بود و توانست سه نفر از تماشاگران را مجروح کند. به گفته مقامات پلیس جراحت‌های سه نفر از تماشاگران جزئی بوده است.






این شخص همچنین یک کیف مدرسه و یک کوله پشتی به همراه داشته که نیروهای خنثی کننده بمب پلیس در کوله پشتی وی یک بمب قلابی نیز یافته‌اند. وی احتمالاً به منظور محافظت از خود در صورت استفاده از اسپری فلفل ماسک جراحی به صورت زده بود.


دو هفته پیش نیز در حادثه تیراندازی در شهر لافایت ایالت لوئیزیانا که تقریباً در سومین سالگرد فاجعه مشابهی در شهر آرورا در ایالت کلرادو اتفاق افتاد، سه نفر، از جمله فرد مهاجم، جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر مجروح شدند. این رویداد واکنش سریع هالیوودی‌ها از جمله سازندگان فیلم نمایش داده‌شده در سالن سینما گراند تیه‌تر شهر لافایت را در پی داشت و پس از آن عده‌ای از فعالان اجتماعی و ستارگان هالیوود کارزارهایی برای فشار آوردن به دولت و کنگره آمریکا به منظور کنترل سلاح در آن کشور بر پا کرده‌اند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته