دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1397 - 06:02
گزارش آنا از روز پایانی رقابت‌های جودوی جایزه بزرگ مکزیک؛

«کرپالک» از چک و «تاکایاما» از ژاپن برترین جودوکاران مرد و زن

مسابقات جودوی جایزه بزرگ کانکون روز گذشته قهرمانان سنگین‌وزن خود را شناخت و به اتمام رسید.
کد خبر : 318334
جودو.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات جودوی جایزه بزرگ کانکون روز گذشته با معرفی نفرات برتر سنگین‌وزن به کارخود پایان داد. در ادامه گزارشی از این دوره رقابت‌ها را مرور خواهیم کرد.


 


*کرپالک، بهترین جودوکار مرد


لوکاس کرپالک از جمهوری چک عنوان بهترین ورزشکار مرد روز آخر این رقابت‌ها انتخاب شد. کرپالک همچنین در المپیک ریو نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود. این جودوکار سنگین‌وزن با شکست همه رقبا موفق شد مقتدرانه راهی فینال سنگین‌وزن شود و در دیدار نهایی نیز «اندی گرانادا»ی کوبایی را که نایب‌قهرمان رقابت‌های پان‌امریکن بود، شکست دهد.


دیدار فینال سنگین‌وزن یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های جودو بود و سراسر بازی با ارائه تکنیک‌های مختلف دو حریف قدرتمند همراه بود.


لوکاس کرپالک قهرمان این دوره درخصوص دیدار نهایی اظهار کرد: مبارزه خوبی بود. اندی تقریبا با من هم‌وزن بود و این برای من خوب بود. مبارزه با حریفانی که اختلاف وزن زیادی با من دارند بسیار سخت است. ترجیحم این است که با رقبایی مانند اندی گرانادا مبارزه کنم.  از  این برد بسیار خوشحالم.


 


*ریکا تاکایاما، بهترین جودوکار زن
همچنین «ریکا تاکایاما»ی ژاپنی به عنوان بهترین جودوکار زن رقابت‌های جایزه بزرگ کانکون مکزیک انتخاب شد.


تاکایاما در مسیر قهرمانی رقبایی از استرالیا، لهستان و برزیل را پشت سر گذاشت و در دیدار نهایی نیز برابر «مایرا آگیار»ی برزیلی و با  اجرای بسیار زیبای فن «تسوری گوشی» موفق به کسب مدال طلای وزن منهای ۷۸ کیلوگرم راین رقابت‌ها شد.



*ایوان سیلوا مورالس کوبایی طلای منهای 90 کیلوگرم مردان را به گردن آویخت


همچنین «ایوان سیلوا مورالس» از کوبا موفق شد مدال طلای وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان را تصاحب کند. مورالس که دارنده مدال نقره جهانی نیز است در فینال بر حریف آلمانی خود «مارک اودنتال» غلبه کرد.



*بابیلوف روس طلای منهای ۱۰۰ کیلوگرم را تصاحب کرد
همچنین «بابیلوف» از روسیه موفق شد در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مردان با تلفیق دو تکنیک زیبا امتیاز ایپون را از «لورین بوهلر» اتریشی بگیرد و مدال طلای را تصاحب کند.



*اورتیز ایدالس کوبایی در  به اضافه ۷۸ کیلوگرم طلایی شد
همنچنین در این دوره از رقابت‌ها و در وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان، «اورتیز ایدالس» از  کوبا طلا گرفت. این دومین طلای کوبا در این رقابت‌ها بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته