دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 18:17
کارشناس مسائل سیاسی:

چندجانبه‌گرایی بین‌المللی، تحریم‌های ظالمانه را خنثی می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تسریع روند چندجانبه‌گرایی بین‌المللی به پیگیری و تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.
کد خبر : 318330

غلامرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا در رابطه با در تحلیل بند 56 فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم در جهان و هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و باید به چندجانبه‌گرایی بین‌المللی کمک کند.


وی با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا خواهان رشد چندجانبه‌گرایی بین‌المللی هستد افزود: کشورمان از ظرفیت‌های بالایی در این حوزه برخوردار است و برای تسهیل تعامل‌های جهانی باید این چارچوب را رعایت کند.


این استاد علوم سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه در کنار تکیه بر توانمندی داخلی باید از طریق مکانیزم‌های بین‌المللی رودرروی آمریکا و متحدان آن ایستاد، لذا تسریع روند چندجانبه‌گرایی بین‌المللی به پیگیری و تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراخوانی مشتمل بر ۵۶ بند از تمامی فرهیختگان، کارشناسان و مدیران درخواست کردند که برای ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت راهکار ارائه دهند که بند 56 این فراخوان بر چندجانبه‌گرایی، گسترش دیپلماسی عمومی و کمک به حکمیت و صلح بین‌المللی تأکید کرده است.


انتهای پیام/ 4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته