دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ادعای ریاض در برابر تهدیدهای واشنگتن؛

نفت 400 دلاری؛ بلوف یا واقعیت؟

وزیر انرژی عربستان در جواب تهدید آمریکا در رابطه با نقش سعودی‌ها در ماجرای قتل خاشقجی گفت: این توان را داریم که قیمت نفت را به 400 دلار در هر بشکه برسانیم.
کد خبر : 318295
8234218_205.jpg

گروه اقتصادی خبرگزاری آنا؛ احمدرضا صباغی -  با تیره شدن روابط آمریکا و عربستان سعودی بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی یکی از مهم‌ترین تهدیدهای عربستان در برابر آمریکا افزایش قیمت نفت است.


با توجه به اینکه افزایش یا کاهش قیمت جهانی نفت می‌تواند به عنوان ابزاری مهم برای گروکشی کشورها از یکدیگر محسوب شود.


 به نظر می‌رسد عربستان در برابر تهدیدهای ترامپ در خصوص به هم زدن روابط عادی آمریکا با این کشور در صورت اثبات قتل خاشقجی، مدعی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.


در همین رابطه وزیر انرژی و معادن عربستان در جواب تهدیدهای آمریکا در رابطه با نقش سعودی‌ها در ماجرای قتل خاشقجی، گفت: این توان را داریم که قیمت جهانی نفت را به 400 دلار در هر بشکه برسانیم.


خالد الفاح با اشاره به تحریم نفتی ایران نیز گفته است: میزان تولید نفت عربستان در شرایط کنونی حدود 10.7 میلیون بشکه در روز است که با آغاز تحریم‌های نفتی ایران امکان افزایش این میزان بسیار قوی است.


به نظر می‌رسد عربستان با توجه به اینکه از یک طرف تحت فشارهای سیاسی آمریکا قرار دارد و از طرف دیگر قصد جبران کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی این کشور را دارد، افزایش میزان تولید نفت از سوی این کشور در آینده‌ای نه چندان دور اجتناب‌ناپذیر باشد.


انتهای پیام/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته