دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1394 - 10:34

صدرنشینی شطرنج بازان ایران در دور چهارم رقابت‌های قهرمانی آسیا

پوریا درینی و آتوسا پورکاشیان با ۳/۵ امتیاز صدر نشین مشترک دور چهارم رقابت های قهرمانی آسیا شدند.
کد خبر : 31824

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در قسمت مردان پیروزی استاد بزرگ پوریا درینی با مهره سفید مقابل استاد بزرگ ساندیپان چاندا (۲۵۸۵) از هندوستان شیرین ترین پیروزی این دور بود زیرا با این پیروزی پوریا نیز با ۳/۵ امتیاز به دو صدرنشین جدول پیوست.


اما بر روی میز دو استاد بزرگ ایدنی با مهره سیاه مقابل پدیده شطرنج هندوستان استاد بزرگ سانتوش ویدیت گوجاراتی (۲۶۴۴) به تساوی رسید. استاد بزرگ احسان قائم مقامی نیز با مهره سفید مقابل خو ینگ لون (۲۴۶۳) از چین هر چند برتری داشت اما در تنگی زمان برتری خود را مورد استفاده قرار نداد و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید به این ترتیب احسان ۲/۵ امتیازی شد.


در دیگر بازی‌ها محمد امین طباطبایی با مهره سفید مقابل استاد بزرگ ژو جیان چوان (۲۶۰۰) از چین به تساوی رسید و ۲/۵ امتیازه شد.


استاد بین المللی احمد عسگری زاده مقابل نماینده سوریه بشیر ایتی (۲۳۰۵) به پیروزی رسید و ۱/۵ امتیازه شد. در دور پنجم و در بازیهای بین صدر نشینان مسابقه بر روی میز یک استاد بزرگ پوریا درینی با مهره سفید به مصاف استاد بزرگ گانگولی خواهد رفت و لین چن از چین به مصاف ویشنو از هند خواهد رفت.


استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان با مهره سیاه مقابل استاد بین المللی مدینا (۲۴۱۲) از اندونزی با کیش دائم تساوی گرفت و با 5/3 امتیاز همچنان صدرنشین باقی ماند. استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه مقابل استاد بزرگ بانوان اوزلی انختول(۲۲۶۹) از مغولستان به تساوی رضایت داد و از دیگر نتایج جالب این دور می توان به پیروزی مینو عسگری زاده مقابل قهرمان سابق آسیا و هندوستان تانیا ساچدف اشاره کرد.


میترا حجازی پور نیز بر نماینده چین پیروز شد و ۳ امتیازه شد و رعنا حیکمی فرد با گلمیرا دولتوا (۲۲۷۸) از قزاقستان مساوی کرد و ۲/۵ امتیازه شد. در یک نبرد خانگی هم غزل حکیمی فرد و هانیه خلجی به نتیجه تساوی دست یافتند و هر دو ۱/۵ امتیازه شدند. در دور پنجم آتوسا پورکاشیان با مهره سفید بر روی میز یک در مقابل استاد بین المللی ویجی لاکشامی (۲۳۴۱) از هندوستان بازی خواهد داشت جالب آنکه هر دو بازیکن داری ریتینگ برابر می باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته