دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 15:51
رئیس‌جمهور آمریکا:

ساختار سیاسی واشنگتن فاسد و پر از نیرنگ است

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس ساختار سیاسی حاکم بر واشنگتن را فاسد و پر از نیرنگ دانست.
کد خبر : 318209
trumpmain.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌بی‌اس، از همان زمانی که دونالد ترامپ وارد کارزار رقابت برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در آمریکا شد، با حمله به سیستم فاسد آمریکا از لزوم اصلاحات در آن گفت؛ اما پس از فروکش کردن تب انتخاباتی در آمریکا مشخص شد که تنها به کمک رأی الکترال کالج (کالج انتخاباتی آمریکا) پیروز شده و همان ساختار فاسدی که وی بارها از آن انتقاد می‌کرد، پله‌ای برای ورودش به کاخ سفید شده است.


هفته گذشته همسر رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی گفته بود که وی و دونالد ترامپ به بسیاری از افرادی که در کاخ سفید کار می‌کنند اعتماد ندارند. ملانیا ترامپ در ادامه اضافه کرد: «دونالد ترامپ و من این افراد را می‌شناسیم و به آن‌ها اعتمادی نداریم.»


بحران مشروعیت و تزلزل دولت دونالد ترامپ دیگر بر کسی پوشیده نیست و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از سیاستمداران کهنه‌کار آمریکایی خواستار متحدشدن برای برکناری دونالد ترامپ شوند. در تازه‌ترین موضع‌گیری دونالد ترامپ در گفتگوی تلویزیونی خود با شبکه سی‌بی‌اس، به مجری برنامه گفت که سرسخت‌ترین افراد در جهان سیاستمداران هستند.


وی در جواب پرسش خبرنگار که از او پرسید: «شما پیش از ورود به عالم سیاست هیچ تجربه سیاسی و نظامی نداشتید، عالم سیاست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «من فکر می‌کردم که کار در حوزه مستغلات سخت است ولی حالا می‌بینم که جهان سیاست فریبکار و فاسدترین سیستم در دنیا است.»


وی در ادامه تأکید کرد: «سیستم سیاسی آمریکا فریبکارترین و فاسدترین سیستم جهان است که مملو از فساد، دروغ، نیرنگ و فریبکاری است.»


رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که در املاک، شما به یک توافق دست پیدا می‌کنید اما در عالم سیاست کسی به تعهدات خود پایبند نیست. دونالد ترامپ در ادامه با حمله مجدد به رسانه‌ها گفت که من فکر نمی‌کردم رسانه‌ها به این میزان متقلب باشند.


وی با تأیید سخنان همسرش درباره عدم اعتماد به کارکنان کاخ سفید ادامه داد: «من هم به افراد کاخ سفید اعتماد ندارم. کار ریاست جمهوری سخت است. کاخ سفید هم پر از فساد است.»


دونالد ترامپ در خاتمه افزود: «واشنگتن مکانی فاسد و پر از نیرنگ است و ساختار سیاسی آن بسیار آلوده است؛ ولی من کودک نیستم و در مقابل آن ایستادگی خواهم کرد.»


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته