دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهرماه در تالار وحدت؛

گلریز با سازهای خاکی هم‌نوایی می‌کند

خواننده سرودهای انقلابی گفت: 28 مهر در آیین سازهای خاکی که در آن از هنرمندان موسیقی در عرصه دفاع مقدس تقدیر می‌شود، به همراه ارکستر هشت سال دفاع مقدس اجرا خواهم داشت.
کد خبر : 318161
گلرریز.jpg

محمد گلریز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: در زمان دفاع مقدس برای اجرای سرود‌های حماسی به مناطق جنگی می‌رفتیم و با اجرای این سرود‌ها رزمندگان روحیه مضاعف می‌گرفتند. ما صدها شهید هنرمند داریم که در زمینه‌ها‌ی گوناگون هنری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و فعالیت می‌کردند.


وی گفت: ارکستری به نام هشت سال دفاع مقدس را تشکیل داده‌ایم که آثار حماسی آن روزها را اجرا می‌کنیم؛ البته جای یادآوری دارد که هنرمندانی مانند زنده‌یاد کیومرث میردادیان و زنده‌یاد امیر بهشتی دار فانی را وداع گفته‌اند که فرزندانشان جای پدر خود را گرفته‌اند و در ارکستر هنرنمایی می‌کنند.


این خواننده سرودهای انقلابی ادامه داد: 28 مهرماه در تالار وحدت، آیین «سازهای خاکی» برای تقدیر از هنرمندان عرصه موسیقی دفاع مقدس برگزار می‌شود و از پیش‌کسوتان این عرصه که در دوران دفاع مقدس با هنر موسیقی و سرود در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند، تقدیر به عمل می‌آید؛ از جمله خوانندگان، گروه کر، نوازندگان، صدابرداران و هر آن کسی که در مناطق جنگی و در  عرصه موسیقی فعالیت کرده‌اند.


وی گفت: در این مراسم سرودهای راهیان کربلا، خجسته باد این پیروزی، جنگ جنگ تا پیروزی را به همراهی همان گروه ارکستری که در جبهه‌ها اجرا می‌کردیم، اجرا خواهیم کرد.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
طلبه
Netherlands
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
۰
یادش به خیر محمد گلریز
هلدینگ شایسته