دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر ایمنی سازمان صنایع کوچک اعلام کرد:

اتصال 75 درصد از واحدهای صنعتی به شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک گفت: بیش از ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی کشور تحت پوشش شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب قرارگرفته است.
کد خبر : 318069
1_9758.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به همراه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های اصفهان و مرکزی از طرح نمونه کشوری بهینه‌سازی و برگشت پساب صنعتی شرکت زیست فرآورده سپاهان به چرخه تولید و همچنین طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک صنعتی علویجه جهت مصارف فضای سبز این شهرک بازدید کردند.


همایون توفیقی در این بازدید با بیان اینکه ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی و استقرار شرایط زیست‌محیطی پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهرک‌های استانی به‌ویژه در حوزه بهداشت و حفظ محیط‌زیست بوده است، گفت: به‌منظور تأمین آب شهرک‌های صنعتی کشور تاکنون با احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی بیش از ۱۷۲ هزار مترمکعب در روز ظرفیت‌سازی تصفیه فاضلاب صنعتی انجام‌شده است و بیش از ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی کشور تحت پوشش شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب قرارگرفته است.


وی با تقدیر از تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب تصریح کرد: بدون شک توسعه تصفیه‌خانه‌های صنعتی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از آب غیر‌شرب صنایع استان کم آب اصفهان را تأمین نماید.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این بازدید، توسعه صنعتی و فراصنعتی را یکی از راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در استان اصفهان دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته خشک‌سالی و بحران کم‌آبی به اشتغال استان به‌ویژه در بخش کشاورزی آسیب رسانده است که متأسفانه شدت این آسیب در شرق استان بسیار زیاد بوده است و با توجه به مشکلات اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی، توسعه صنعتی و فراصنعتی استان به همراه توسعه صنعت گردشگری می‌تواند کمک قابل‌توجهی به اشتغال‌زایی و توسعه پایدار اصفهان کند.


محمدجوادبگی بحران آب و تأمین آب موردنیاز صنایع و شهرک‌های صنعتی را از مهم‌ترین چالش‌های صنعت و اقتصاد اصفهان عنوان کرد و گفت: تاکنون تأمین آب موردنیاز صنایع و شهرک‌ها و نواحی صنعتی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت بوده که احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی از مهم‌ترین راهکارهای تأمین آب موردنیاز صنایع است.


وی افزایش ظرفیت خرید آب شرب و همچنین افزایش بهره‌وری در مصرف آب صنایع را از دیگر اقدامات مهم این شرکت نام برد و بر عزم این شرکت برای افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های صنعتی و همچنین تلاش برای انتقال بخشی از فاضلاب شهری به این تصفیه‌خانه‌های صنعتی به‌منظور کمک به تأمین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از توسعه پایدار استان خبر داد.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته