دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 00:54
دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال در گفتگو با آنا:

تیم‌های بدهکار چک ضمانت یک میلیاردی داده‌اند/ بررسی کوتاه شدن لیگ در یک پروسه زمانی

دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: از تیم‌هایی که با بازیکنان خود تسویه نکرده‌اند چک ضمانت یک میلیاردی گرفته‌ایم.
کد خبر : 317992
28.jpg

مسعود یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره شروع رقابت‌های لیگ برتر و عدم تسویه برخی تیم‌ها گفت: ما تمام تمهیدات لازم را برای شروع رقابت‌های لیگ برتر والیبال در نظر گرفته‌ایم و از تیم‌هایی که با بازیکنان خود تسویه نکرده‌اند هم یک چک ضمانت یک میلیاردی گرفته‌ایم تا اگر در ادامه به تعهدات خود عمل نکردند بتوانیم از حق و حقوق بازیکنان دفاع کنیم.


وی ادامه داد: البته بدهی تیم‌ها  تنها مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و متأسفانه چندین سال است که روی هم تلمبار شده و چنین مشکلاتی را به‌وجود آورده است. البته در این میان برخی از تیم‌ها با بازیکنان خود توافق کردند و حق و حقوق آنها را طبق توافقی که انجام شده پرداخت خواهند کرد. تیم‌های شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه چنین شرایطی را دارند، اما برخی از تیم‌هایی که با بازیکنان خود تسویه حساب نکرده‌اند باشگاه‌ها علیه آنها ادعا دارند. به این صورت که باشگاه مدعی است که آنها مشکلاتی به‌وجود آورده‌اند یا نیم فصل رفتند و جریمه شده‌اند که این مسائل همگی به کمیته انضباطی ارجاع داده شده است.


یزدان‌پناه تأکید کرد: برخی از تیم‌ها هم در برابر تعهدات خود چک امضا کرده‌اند که متأسفانه پاس نشده و این موضوع هم از طرف کمیته انضباطی در حال پیگیری است. برخی تیم‌ها بنیه مالی ندارند و طبق برآوردهای خودشان فکر می‌کنند با دو الی سه میلیارد هزینه می‌‌توانند تیم را اداره کنند، اما در ادامه کار هزینه‌ها بیشتر از تعهداتشان می‌شوند و از همین رو بدهکار می‌شوند. البته همانطور که گفتم این بدهی‌ها مربوط به یکی دو سال اخیر  نیست و در مدت طولانی پرداخت نشده است. گاهی اوقات ما با تیمی مواجه می‌شویم که باشگاه مورد نظر منحل شده اما هنوز بدهی‌های خودشان را تسویه نکرده‌اند.


دبیر سازمان لیگ گفت: ما تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم که کدخدامنشانه از حق و حقوق ورزشکاران دفاع کنیم و از بی‌نظمی در لیگ جلوگیری کنیم. امیدوارم که در ادامه بتوانیم شرایط را به نحو احسن پیگیری کنیم. ضمن اینکه امسال تیم‌های حاضر در لیگ برتر 13 تیم هستند و به همین خاطر فشردگی رقابت‌ها زیاد است و ما باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که از بی‌نظمی جلوگیری کنیم.


وی در پاسخ به اینکه چرا از عدم حضور تیم‌های بدهکار در لیگ جلوگیری نشد،گفت: همانطور که گفتم این بدهی‌ها مربوط به یک یا دو سال نیست. ما هم در سازمان لیگ از تیم‌های بدهکار چک ضمانت یک میلیاردی می‌گیریم تا بتوانیم از بی‌نظمی‌ها و عدم پرداخت تعهدات به بازیکنان جلوگیری کنیم.


دبیر سازمان لیگ والیبال در پاسخ به اینکه طولانی شدن رقابت‌های لیگ باعث اعتراض باشگاه‌ها شده است و در این خصوص چه راهکاری دارید،گفت: ما تابع آیین‌نامه فدراسیون والیبال هستیم، این موضوع هنگام قرعه‌کشی به باشگاه‌ها اعلام شد اما هیچ‌کدام مخالفتی با آن نداشتند ولی حالا شروع به اعتراض کردند. از طرفی ما در سازمان لیگ به‌صورت مستقیم تصمیم نمی‌گیریم. پروسه طولانی‌تر شدن رقابت‌های لیگ در شورای لیگ به تصویب رسید و بعد از آن به هیات رئیسه سازمان لیگ انتقال پیدا کرد و پس از بررسی ما آن را تصویب کردیم و به فدراسیون ارجاع دادیم که آنها هم این موضوع را تصویب کردند.برخی از باشگاه‌ها اعلام کرده بودند که برای آنها توجیه اقتصادی ندارد که برای چهار ماه هفت الی هشت میلیارد هزینه کنند. از طرف دیگر با توجه به فشردگی رقابت‌ها که امسال حدود 180 الی 185 بازی در رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود و از طرفی فشردگی رقابت‌ها و عدم استراحت و آسیب‌دیدگی که ممکن است با آن مواجه شوند تصمیم بر این شد که رقابت‌های لیگ تا بعد از عید ادامه پیدا کند. در واقع مجموع نظرات به شورای لیگ رفت و در آنجا تصویب شد و بعد از آن به سازمان لیگ رسید. باشگاه‌ها هم در برابر این تصمیمات هیچ مقاومتی نکردند اما حالا شروع به اعتراض کردند.


وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر با توجه به این اعتراض‌ها امکان تغییر زمان رقابت‌های لیگ برتر وجود دارد یا خیر اظهار کرد: سازمان لیگ طبق سیاست‌های فدراسیون و آیین‌نامه تصمیم می‌گیرد. تمامی نظرات و پیشنهادات باید در یک پروسه زمانی در شورای لیگ و سازمان لیگ به تصویب برسد و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیریم. ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم به صورت مستقیم تصمیم‌گیری کنیم و این موضوع باید از چند جانب مورد بررسی قرار بگیرد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته