دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1397 - 07:58
در گفتگو با آنا مطرح شد:

مرکز توریستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در چمخاله راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از راه‌اندازی مرکز توریستی دانشگاه متبوعش در چمخاله در صورت تصویب نهایی طرح خبر داد.
کد خبر : 317983
636516997962098805.jpg

سیروس بی‌دریغ در گفتگو با خبرنگار گروه‌ استان‌های خبرگزاری آنا با بیان اینکه سال جاری یک‌هزار و 800 دانشجو جذب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان شده‌اند، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی اکنون در 21 رشته دکتری، حدود 80 رشته کارشناسی‌ارشد و 120 رشته کارشناسی، دارای 8 هزار و 500 دانشجو است که هرساله یک‌هزار و 200 نفر آنان فارغ‌التحصیل می‌شوند.


وی با اشاره به وجود دو مرکز تحقیقات فعال در واحد لاهیجان افزود: یکی از آنها، مرکز تولید و تکثیر ماهیان خاویاری است که تا دو یا سه سال آینده به مرحله استحصلال خاویار می‌‌رسد.


رئیس واحد لاهیجان خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات بافت‌های تاریخی نیز سال جاری راه‌اندازی شد که مربوط به مناطق گردشگری و تاریخی مانند ماسوله است.


بی‌دریغ با بیان اینکه سال جاری برای نخستین‌بار از مزرعه کشاورزی واحد لاهیجان، پنج تن برنج سفید برداشت شد، تصریح کرد: برداشت سه تن خیار و گوجه‌فرنگی از گلخانه‌ها نیز محقق شد که تلاش می‌شود تعداد گلخانه‌ها از دو به پنج عدد برسد.


وی با بیان اینکه طرح بوم‌گردی واحد لاهیجان و ایجاد مرکز توریستی در چمخاله در هیأت امنای استانی تصویب شده و برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است، اضافه کرد: براساس این طرح با مشارکت بخش خصوصی رستوران‌ها و استراحتگاه‌هایی در چمخاله و در زمینی به وسعت یک هکتار راه‌اندازی می‌شود.


رئیس واحد لاهیجان اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته‌های داروسازی و دندان‌پزشکی را نیز از برنامه‌های دیگر واحد متبوعش دانست که رایزنی برای آنها جریان دارد.


انتهای پیام/4062/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته