دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1397 - 15:25
معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا:

نمی‌توان ایران را به خروج از سوریه مجبور کرد

معاون ویژه رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مقاله‌ای نوشت: واشنگتن نمی‌تواند حزب‌الله، ایران و روسیه را به خروج از سوریه مجبور کند.
کد خبر : 317960
1031603487.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «داگ باندو» در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا باید درک کند در آیندۀ سوریه جایگاهی ندارد» که در نشریه فارین‌پالیسی چاپ آمریکا منتشر شده است، نوشت:‌ «آمریکایی‌ها به‌خوبی درک می‌کنند که آیندۀ سوریه متعلق به آنها نیست. آنها در مدت حضورشان در آنجا دریافته‌اند که به‌دلیل سیاست‌های شکست‌خورده و فاجعه‌بار دولت آمریکا در سوریه و منطقه، نظامیان آمریکایی نمی‌توانند در خاک آنجا قدم از قدم بردارند.»


معاون ویژه رونالد ریگان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با بیان اینکه بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از حمایت کامل مردم کشورش برخوردار است و اعتماد زیادی به وی می‌شود، تصریح کرد: «همانند آنچه که سال‌ها در لبنان جریان داشت، جنگ سوریه به‌طور غیرعادی پیچیده شده است. در هرجایی که باشی نیروهای متخاصم را مشاهده می‌کنی که به‌شدت درحال مبارزه با یکدیگر هستند.»


وی با انتقاد از دولت آمریکا و سیاست‌هایش در سوریه، افزود: «واشنگتن برای آموزش تنها 50 نیروی (گروهک موسوم به) ارتش آزاد سوریه نیم میلیارد دلار صرف کرد. باوجوداین، به‌سرعت بیشترشان کشته یا اسیر شدند؛ گروه‌های مورد حمایت آمریکا در درگیری‌های سوریه خسارت‌های زیادی دیدند و درنهایت نیز تسلیم شدند و سلاح‌هایشان را تحویل دادند.»


«داگ باندو» می‌نویسد: «واقعاً حمایت آمریکا از جبهة‌النصره جای سؤال دارد، همان‌هایی که با گروه تروریستی القاعده ارتباط داشتند و عجیب است که باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این موضوع تجربه حملات 11 سپتامبر را از یاد می‌برد. این نشان می‌دهد که سیاست دولت آمریکا مبهم و بررسی‌نشده است.»


این تحلیلگر آمریکایی درباره ادلب و عملیات ارتش سوریه در آنجا می‌نویسد: «درحالی‌که مسکو و آنکارا به‌دنبال دستیابی به توافق خلع سلاح سنگین هستند، واشنگتن همچنان به استفاده از کُردها به‌عنوان ابزار فشار می‌اندیشد.»


معاون ویژه «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با بیان اینکه خروج ایران و حزب‌الله از سوریه محال است، نوشت: «واشنگتن نمی‌تواند حزب‌الله، ایران و روسیه را به خروج از سوریه مجبور کند. همه این طرف‌ها با سوریه در یک ائتلاف قرار دارند و کلیدهای بازی با آینده سوریه را بیش‌ از واشنگتن دراختیار دارند.»


«داگ باندو» تصریح کرد: «اگر در خیابان‌های سوریه بچرخید متوجه خواهید شد که تصاویر بشار اسد، ولادیمیر پوتین و سید حسن نصرالله بیش‌ از تصاویر مقام‌های آمریکایی دست‌به‌دست می‌شود. بنابراین بهتر است که آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج کند و نظامیان آمریکایی را به دمشق نکشاند.»


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته