دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جلال پور: اتاق ایران در برخورد با هیات‌های اقتصادی خارجی انفعالی عمل نمی‌کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران که به همراه معاون تشکل‌ها و دبیرکل این اتاق در نشستی به میزبانی کانون انجمن صنایع غذایی ایران و حضور بزرگان صنعت غذا حضور یافته بود، گفت: سعی ما ارتباط با رسانه‌های جهانی است تا از اقداماتی که در اتاق صورت می‌گیرد اطلاع داشته باشند.
کد خبر : 31788

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلال‌پور عنوان کرد: امروز باید آن قدر به جامعه جهانی متصل شویم تا اطلاعات نادرستی که از کشور ما در جهان وجود دارد، اصلاح و واقعی شود. همچنین باید متوجه بود که این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و باید از آن به خوبی استفاده کرد.


جلال پور یادآور شد: ما اتاق بازرگانی هستیم که عظمت چندانی ندارد، اما نهاد مدنی قانون‌مندی است و اگر بتوانیم ظرفیت خود را به جامعه جهانی نشان دهیم، موفق خواهیم شد.


وی تأکید کرد: در بحث هیأت‌های اقتصادی خارجی رویه ما این است که بر اساس دستورالعمل هیچ هیأتی نادیده گرفته و انفعالی عمل نشود. همچنین به تشکل‌ها مأموریت داده‌ایم که ظرفیت بخش‌های مختلف را رصد کنند تا بر اساس آنها از هیأت کشورهای مختلف دعوت کنیم و همچنین 10 تا 12 هیأت تخصصی را نیز برای اعزام آماده خواهیم کرد.








اتاق آینده، اتاقی شیشه‌ای شامل اعضایی از تشکل‌ها خواهد بود و هر اتاق نیز یک تشکل محسوب می‌شود

رئیس اتاق ایران اضافه کرد: آمد و شد هیأت‌ها باید مفید و کارساز باشد و نباید درگیر تعارفات شویم، بنابراین باید این دقت را داشته باشیم که ما در درون خود نیز به بازسازی بخش خصوصی نیاز داریم.


وی گفت: اگر به دنبال زدودن فساد از کشور هستیم باید به جامعه جهانی متصل شویم و از سوی دیگر در دورن خود نیز دقت و توجه لازم را داشته باشیم، زیرا اتاق در این دوره وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.


او افزود: اتاق آینده، اتاقی شیشه‌ای شامل اعضایی از تشکل‌ها خواهد بود و هر اتاق نیز یک تشکل محسوب می‌شود، ولی ما باید ابتدا بتوانیم خود را ثابت کنیم.


باید جهانی فکر و نگاه کنیم


احمد فیاض‌ بخش دبیر کل اتاق ایران نیز در این نشست گفت: در شرایط جدید باید فکر کنیم در کشوری 300 میلیون نفری زندگی می‌کنیم و با این دید به نیازهای کشور و امکان تعامل با همسایگان و جامعه جهانی فکر کنیم.


وی افزود: به این وسیله می‌توان قدرت سیاسی کشور افزایش داد و این کار باید دوراندیشی و برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید متوجه بود که این توقع را نمی‌توان از شرکت‌های دولتی داشت.


فیاض‌‌بخش عنوان کرد: این اقدامات در بخش خصوصی امکان‌پذیر است و از میان صنایع، گروه صنایع غذایی اصلی‌ترین گروهی است که می‌تواند در این مسیر گام بردارد و نگاه صادرات‌گرا و تولید منطقه‌ای داشته باشد.


دوره بالندگی، درخشندگی و شکوفایی صنعت غذایی کشور است


رئیس کانون صنایع غذایی ایران هم گفت: خانواده‌های مقدس و ایثارگری در کشور وجود دارند که نام‌های ماندگاری در تاریخ ایران دارند. آنها اکنون به کمک تولید کشور آمده‌اند و حضورشان مایه افتخار است.








در انجمن صنایع غذایی ایران بیش از 40 تشکل وجود دارد که می‌خواهند زیر یک چتر قرار بگیرند

محمدرضا مرتضوی افزود: شرکت نان‌آوران از مجموعه‌هایی است که صنعت نان کشور را متحول کرد و هنوز راه زیادی پیش رو دارد و قرار است میزان تولید آن در آینده بلند مدت به 11 میلیون تن برسد.


مرتضوی عنوان کرد: این دوره اتاق، دوره بالندگی، درخشندگی و شکوفایی صنعت غذایی کشور خواهد بود و نقش اتاق در ایجاد تعامل با جامعه جهانی بسیار پررنگ است.


تشکل‌های صنایع غذایی منسجم و مطالبه‌گر هستند


کاوه زرگران، دبیرکل انجمن صنایع غذایی ایران هم با بیان اینکه تشکل‌های صنایع غذایی در رسیدگی به امور خود منسجم هستند، گفت: در انجمن صنایع غذایی ایران بیش از 40 تشکل وجود دارد که مطالبه گری‌های خود را داشته و به این بلوغ رسیده‌اند که زیر یک چتر قرار بگیرند.


وی افزود: امیدواریم از آن جایی که این کانون نقش بسیار مهمی در صنایع غذایی و بخش کشاورزی دارد و 10 درصد هیأت نمایندگان اتاق ایران را تشکیل می‌دهد، بتوانیم ضمن برگزاری جلسات دوره‌ای متوالی با هیات رئیسه اتاق ایران، برای انعکاس به موقع مسائل و مشکلات موجود، اقدام کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته