دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1397 - 10:54
گزارش آنا از عملکرد بانوان ایران در جاکارتا؛

دخترانی که در مدال‌آوری پیشتاز شدند/ درخشش بانوان در جاکارتا

دختران ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با کسب 40 مدال رنگارنگ نسبت به دو دوره قبل پیشرفت چشمگیری داشتند.
کد خبر : 317733
n83063405-72598284.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی روز گذشته به خط پایان رسید و کاروان خود باوری و امید در مجموع با کسب 136 مدال رنگارنگ در جایگاه سوم قرار گرفت و نسبت به دو دوره قبلی، یک پله صعود کرد.


ورزشکاران ایران با شعار «با توکل و تلاش ما می‌توانیم» راهی جاکارتا شدند تا به قول خودشان نتیجه دو دوره قبل خود را حفظ کنند اما علاوه بر رکوردشکنی یک پله هم صعود کردند تا این بار هم نشان دهند معلولیت پایان دنیا نیست و آنها با کوهی از اراده می‌توانند شاهکار کنند.


در میان شاهکارهای کاروان ورزشی ایران که با اراده و پشتکار ورزشکاران معلول گره‌ خورده بود، نباید حضور بانوان و نقش به سزای آنها را نادیده گرفت. کمتر کسی یادش می‌رود که هاجر صفرزاده دو و میدانی‌کار ایران برای رسیدن به مدال نقره خودش را به سمت خط پایان پرتاب کرد که البته در این راه از ناحیه کتف و کمر مصدوم شد اما به مدال رسید. او تلاش کرد و نشان داد دختران ایران با وجود همه سختی‌ها و کمبود امکانات و از طرفی مشکلات حرکتی به رقیبان اجازه ‌خودنمایی نمی‌دهند و تا آخر برای کسب مدال می‌جنگند.


پیشرفت بانوان ورزشکار نسبت به دوره‌های گذشته


عمر حضور ورزشکاران در رقابت‌های پاراآسیایی سه دوره است. اولین دوره به سال 2010 برمی‌گردد و رقابت‌های پاراآسیایی گوانگجو که 158 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند. در نخستین دوره رقابت‌های پاراآسیایی 34 بانوی ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام شدند و توانستند 13 مدال رنگارنگ از این رقابت‌ها صید کنند. دو مدال طلا، سه نقره و هشت برنز سهم دختران ایران در بازی‌های پاراآسیایی گوانکجو بود.


دومین حضور ورزشکاران معلول و جانبازان در رقابت‌های پاراآسیایی در سال 2014 رقابت‌های پاراآسیایی اینچئون بود. در این دوره تعداد دخترانی که به این بازی‌ها اعزام شدند بیشتر از دوره قبل بود و طبیعتاً مدال‌هایی که کسب شد در این دوره بیشتر از دوره نخست بود. در پاراآسیایی اینچئون 276 ورزشکار به کره‌‌جنوبی اعزام شدند که از این تعداد 58 بانوی ورزشی سهم کاروان ایران را در اینچئون تشکیل دادند، آنها توانستند در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی به 5 مدال طلا، 11 نقره و 10 برنز برسند. 


در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 209 ورزشکار به جاکارتا اعزام شدند. مردان ورزشکار 136 نفر و دختران ورزشکار 73 نفر بودند. دختران پاراآسیایی توانستند 40 مدال رنگارنگ را از این رقابت‌ها کسب کنند. سهم دختران ایران از مدال‌های توزیع شده در جاکارتا 13 مدال طلا، 15 مدال نقره و 12 برنز بود که در مجموع 40 مدال بود. در این دوره علاوه بر اینکه تعداد دختران افزایش پیدا کرد سهم آنها در مدال‌‌آوری هم افزایش پیدا کرد و این موضوع خودش نشان از تلاش و پشتکار دختران ایران دارد. بانوانی که با تمام سختی‌ها و مشکلات و نبود امکانات و همچنین مشکلات جسمانی که دارند اما دست از تلاش برنداشتند و برای سربلندی ایرانی در جاکارتا شاهکار کردند. 


در دو دوره گذشته رقابت‌های پاراآسیایی، سهم مدال طلایی دختران به ترتیب دو و پنج مدال بود، اما در این دوره بانوان ورزشکار پاراآسیایی 13 مدال طلا کسب کردند که همین نشان از رشد موشکی آنها در مدا‌ل‌آوری دارد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته