مطالبات مالی قطعهسازان از خودروسازان افزایش یافته است

ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه متأسفانه بهدلیل اینکه بسیاری از خودروسازان داخل کشور با ضرر و زیانهایی فراوان در حوزه تولید فعالیت میکنند،گفت: برخلاف اینکه قطعهسازان خودرو در ایران فعالیتهای گستردهای دارند اما بهدلیل اینکه از لحاظ مالی به خودروسازان وابسته هستند،در شرایط کنونی وضعیت خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه هر کیلو آلومینیوم از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسیده است، گفت: بهعنوان نمونه برای یک خودروی پژو ۴۰۵ بیش از ۱۶۰ کیلوگرم آلومینیوم نیاز است و وقتی شاهد نوسان قیمتی آلومینیوم به این میزان هستیم، بهطور قطع قطعهساز نمیتواند به کار حرفهای خود ادامه دهد.
احمدی با حمایت از خودروسازان بهمنظور تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گفت: وقتی قیمت خودرو بهصورت دستوری به خودروسازان ابلاغ میشود شاهد بیشتر شدن خسارتهای مالی خودروسازان خواهیم بود، درحالیکه قیمت خودرو باید بهصورت شناور و در حاشیه بازار تعیین شود.
رئیس هیأتمدیره انجمن قطعهسازان استان اصفهان تصریح کرد: درست است که نوسانات ارزی بر قیمت خودرو تأثیرگذار است اما در شرایط کنونی، خودروسازان داخلی همچون ایرانخودرو و سایپا وقتی با نرخهای دستوری اقدام به قیمتگذاری خودرو میکنند، دیگر نمیتوان به سود آنها امیدوار بود.
احمدی گفت: بهنظر من باید دست دلالان و واسطهگران از قیمتگذاری خودرو در کشور کوتاه شود تا شاهد نرخگذاری منطقی در صنعت خودرو ایران باشیم.
انتهای پیام/۴۰۸۳/خ
انتهای پیام/
قطعهسازان هفتههاست وصول مطالبات ندارند
اصرار فعال خودرویی بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار
قیمت روز خودروهای ایرانی در ۲۴ مهر ۹۷+ جدول/ پراید ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
انتقال ۳۶ مرجع قانونی قیمتگذاری به ستاد تنظیم بازار

