دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بدهی 514 میلیون یورویی، مشکل جدید خانواده گلیزرها در یونایتد

سران آمریکایی باشگاه منچستریونایتد از بدهی 514.9 میلیون یورویی این باشگاه خبر دادند که آنها را با چالش بزرگی مواجه کرده است.
کد خبر : 3177

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، شیاطین سرخ که بعد از رفتن سر الکس فرگوسن رنگ آرامش به خود ندیدند و همچنان در حسرت کسب عنوان جام در لیگ برتر یا حتی لیگ قهرمانان اروپا به سر می‌برند با مشکل شدید بدهی مالی مواجه شدند؛ مشکلی که می‌تواند خانواده گلیزرها را با چالش بزرگی مواجه کند و برنامه فروش باشگاه را بیش از پیش قوت بخشد.


یونایتدها که فصل گذشته نتوانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند با بدهی 31 میلیون یورویی مواجه شدند و البته تغییر نرخ پوند انگلیس با دلار آمریکا نیز مزید بر علت شد تا ناکامی آنها در عدم کسب موفقیت برای حضور در لیگ قهرمانان که سهم به سزایی در شکل گیری این بدهی مالی داشت برجسته شود.


در حالی که انتظار می‌رفت لویی فان خال هلندی که در سال جاری برای هدایت شیاطین سرخ توسط گلیزرها به اولترافورد آمد به وضع اسف‌بار آنها سامان دهد این اتفاق رخ نداد و این تیم در لیگ برتر به مانند فصل گذشته نیز اکنون وضع مناسبی را ندارد.


جدایی بازیکنان مانند ریو فردیناند، نمانیا ویدیچچ و پاتریس اورا در تابستان گذشته باعث ‏شد تا میزان پرداختی دستمزدهای باشگاه، 3.9 میلیون یورو (5.6 درصد) کاهش پیدا کند و این موضوع نیز بر مشکلات منچستری‌ها اضافه کرد.


سرانجام حسابداران منچستر بعد از بررسی‌ها از بدهی 514.9 میلیون یورویی این تیم خبر دادند و این اتفاق در حالی رخ داد که "اد وودوارد" مدیر اجرایی باشگاه در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد، مشکلات مالی در همه باشگاه‌های بزرگ وجود دارد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این چالش نیز برطرف خواهد شد.


اظهارات مدیراجرایی منچستر در حالی مطرح می‌شود که شیاطین سرخ در سال جاری 70 درصد از حق پخش تلویزیونی لیگ جزیره را به خود اختصاص دادند و آنها برای رهایی از این وضع به دریافت مبالغ حق پخش دل بسته‌اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب