دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 12:05
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خبر داد:

ریزش آوار ساختمان در حال تخریب در کارگر جنوبی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از یک حادثه ریزش آوار در یک ساختمان حال تخریب واقع در خیابان کارگر جنوبی خبر داد.
کد خبر : 317638

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به حادثه آوار ساختمان در حال تخریب در خیابان کارگر جنوبی اظهار کرد: حدود ساعت 08:42 صبح امروز شنبه حادثه ریزش آوار در یک ساختمان در حال تخریب در خیابان کارگر جنوبی نرسیده به خیابان مختاری به سامانه آتش‌نشانی گزارش شد که در پی آن سه ایستگاه همراه با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.


وی با اشاره به اینکه پس از حضور مأموران آتش‌نشانی مشخص شد یک ساختمان قدیمی دو طبقه و نیم دچار حادثه شده بود، افزود:‌ بخشی از این ساختمان دچار تخریب شده بود و تعدادی از کارگران نیز در این ساختمان نیمه تخریب شده در حال فعالیت بودند که متأسفانه ساختمان ریزش کرده و دو نفر از کارگران حدوداً 30 ساله زیر آوار محبوس شدند.


به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، با تلاش ماموران آتش نشانی این دو کارگر زنده از زیر آوار خارج شدند که البته تبعه افغانستان بودند و به دلیل جراحات و آسیب‌دیدگی شدید به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.


ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان ضمن ایمن سازی محل حادثه و اطمینان از محبوس بودن سایر افراد زیر آوار در نهایت ساعت 09:26 دقیقه به عملیات پایان دادند و به منظور بررسی بیشتر محل حادثه را به نیروهای انتظامی و کارشناسان شهرداری تحویل دادند.


وی به مالکان ساختمان‌های در حال تخریب توصیه کرد: شهروندان در زمان فعالیت در این ساختمان‌ها حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند و برای تخریب ساختمان نیروها و کارگران تازه کار را به‌کارگیری نکنند زیرا کارگران حرفه‌ای به اهمیت دیوارهای قطور و ستون‌های پایه ساختمان آگاه هستند و از زمان تخریب دیوارهای اصلی آگاهی دارند.


انتهای پیام/4044/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا آوار جلال ملکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته