دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش رکود در بازار خودرو

با اینکه گفته می‌شود قیمت بسیاری خودروها در بازار کاهش یافته است، فعالان حوزه خودرو معتقدند بازار کاملا در رکود و کاهش قیمت‌ها کاذب است.
کد خبر : 31763

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در جریان مذاکرات ایران و گروه 1+5 بسیاری از فعالان بازار این احتمال را می‌دادند که در صورت مثبت بودن نتیجه، اقتصاد کشور با تغییرات لحظه‌ای مواجه شود.


با این حال در بازار بورس، طلا و سکه تغییرات محسوسی ناشی از توافق هسته‌ای مشاهده نشد و بازار مسکن نیز به روال قبلی خود ادامه می‌دهد. در این میان بازار خودرو پس از این توافق به رکود جدی فرو رفته است.


به گفته یکی از نمایشگاه‌داران، واردات خودرو طی چند ماه اخیر به شدت کاهش داشته و یکی از عوامل اصلی این کاهش واردات هم انتظار مردم برای به نتیجه رسیدن توافق و طبیعتا کاهش قیمت بود.


محمد ابراهیمیان تاکید کرد که تمایل نداشتن مردم به خرید خودرو باعث شده است بازار راکد باشد.


نمایشگاه‌داران رکود صد درصدی را به فروش زیر قیمت ترجیح می‌دهند، زیرا مطمئن هستند با این وضع در انجام هر نوع معامله‌ای متضرر خواهند شد. به گفته سعید عباسی، یکی دیگر از نمایشگاه‌داران غرب تهران، وارد کنندگان دیگر قادر به وارد کردن خودرو نیستند چون اخیرا فروشی نداشته‌اند.


یک نمایشگاه‌دار دیگر در مرکز شهر از ضمانتامه‌های گمرکی واردکنندگان می‌گوید که موعد آنها فرا رسیده است و به همین دلیل آنها باید هر چه سریع‌تر خودروهای خود را بفروشند. به گفته علوی، کاهش ظاهری قیمت خودروهای کره‌ای مانند انواع هیوندا بین 20 تا 30 میلیون تومان است، اما این کاهش فقط مربوط به معدود خودروهایی است که فروشندگان آنها عجله دارند.


به گفته بهرام سعادتی، فروشنده دیگر خودرو، رکود بازار باعث شده است سانتافه 230 میلیون تومانی تا 182 میلیون تومان هم قیمت گذاشته شود، اما مردم به دلیل اینکه تصور می‌کنند اثر توافق هسته‌ای به زودی به بازار خواهد رسید، از معامله خودداری می‌کنند.


یکی دیگر از فروشندگان خودروهای داخلی هم اظهار کرد که «چانگان» تولیدی سایپا پیش از این بیش از 84 میلیون تومان بود،‌ اما این روزها به 70 میلیون تومان کاهش یافته است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته