دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 11:09
عضو کمیته کشوری ایدز در گفتگو با آنا:

خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت دانش آموزان تاکستانی را تهدید نمی‌کند

 عضو کمیته کشوری ایدز با تأکید بر اینکه خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت هیچ‌یک از دانش‌آموزان تاکستانی را تهدید نمی‌کند، گفت: در کمیته کشوری ایدز در وزارت بهداشت آمادگی داریم همه آزمایش‌های مولکولی گران‌قیمت آنها را نیز به‌صورت رایگان انجام دهیم.
کد خبر : 317610
1060_635879341391350037_l.jpg

مسعود مردانی عضو کمیته کشوری ایدز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد انجام تست قند خون دانش‌آموزان تاکستان با یک سرنگ مشترک و احتمال ابتلای این دانش‌آموزان به بیماری ایدز و هپاتیت اظهار کرد: با توجه به شیوع بسیار پایین بیماری اچ‌آی‌وی در جمعیت عمومی کشور به نظر نمی‌رسد که خطری گریبان‌گیر این دانش‌آموزان شده باشد زیرا اقدامات اولیه تشخیصی برای شناسایی بیماری برای همه دانش‌آموزان انجام شده و خوشبختانه مشکلی را نشان نمی‌دهد.


وی افزود: همچنین آزمایش‌های مولکولی نیز در زمان خاص برای این دانش‌آموزان انجام می‌شود که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا هیچ‌یک از دانش‌آموزانی که خون‌گیری شده در معرض رفتارهای پرخطر و مبتلا به اچ‌آی‌وی مثبت نبوده‌اند که نگران باشیم با استفاده از سرنگ مشترک این بیماری به سایر دانش‌آموزان انتقال می‌یابد.


 عضو کمیته کشوری ایدز با بیان اینکه استفاده از سرنگ مشترک برای خون‌گیری عملی غیراصولی و غیربهداشتی است، افزود: به نظر می‌رسد آسیبی به این دانش‌آموزان وارد نخواهد شد زیرا آزمایشات اولیه صورت‌گرفته و نتایج آن رضایت‌بخش بوده است و مطمئناً در زمان‌های خاص و مشخصی مجدداً این دانش‌آموزان آزمایش می‌شوند که عارضه‌ای آنها را تهدید نکند.


مردانی ادامه داد: در کمیته کشوری ایدز در وزارت بهداشت آمادگی داریم همه آزمایش‌های مولکولی گران‌قیمت آنها را نیز به‌صورت رایگان انجام دهیم.


به گزارش آنا، سه‌شنبه هفته گذشته یک دانش‌آموز 17 ساله در لباس یک مربی هلال احمر با کارت شناسایی جعلی به دبیرستان دخترانه سماء در تاکستان مراجعه کرده و با استفاده از یک سرنگ مشترک از حدود 63 نفر تست قندخون گرفته است.


در ادامه پس از آنکه دانش‌آموزان این اتفاق را به خانواده‌های خود اطلاع دادند آنها در برابر شبکه بهداشت و درمان تاکستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی و برخود قضائی با این فرد شدند که در نهایت این فرد دستگیر و مدیرمدرسه نیز از سوی آموزش‌و‌پرورش برکنار شد.


انتهای پیام/4044/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته