دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

4 تذکر اساسی رهبر انقلاب در دیدار‌های سال97 با مسئولان و دولتمردان

رهبر انقلاب در دیدارهای 6 ماه گذشته خودشان با مسئولان و دولتمردان 4 نکته اساسی را بیان کردند.
کد خبر : 317456
n3544747-6145514.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امام و رهبری گروه سیاسی خبرگزاری آنا، دیدار بیش از دوساعته رهبری با سران قوا دارای پیام‌های زیادی برای سه قوه اصلی است.


آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت اقتصادی سال 97 را به‌خوبی درک کرده‌اند و در هر سخنرانی بر این موضوع صحه می‌گذارند. به همین علت در 6 ماه گذشته دیدارهای زیادی با مسئولان دولتی داشته‌اند. ایجاد لوازم و ضرورت‌های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور، تجربه‌ای عبرت‌آموز در روابط ایران و غرب و دریافت تضمین‌های مناسب برای ادامه راه برجام با اروپا از مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار خرداد سال جاری با مسئولان نظام بود.


یکی از اتفاقات جالب امسال، دعوت رهبری از هیأت دولت برای بررسی موضوعات اصلی کشور در 24 تیر بود. نکات اصلی و کلیدواژه‌هایی که آیت‌الله خامنه‌ای به هیأت دولت در این دیدار اعلام کردند شامل؛ تلاش شبانه‌روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف، دنبال کردن جدی کارها با استفاده از امکانات و توانایی‌های کشور، تهیه‌ نقشه راه اقتصاد با ثبات و دست آخر  تقویت بخش خصوصی و ضرورت برخورد قاطع بود.


هفته دولت نیز فرارسید و به نیت هر ساله، هیأت دولت به دیدار رهبر انقلاب رفتند و ایشان تمرکز بر مسائل اصلی اقتصادی و هماهنگی جهت حل سریع‌تر آن‌ها، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کنترل بانک‌ها برای عدم بنگاه‌داری را به دولت گوشزد کردند.


در آخرین دیداری که رهبری با سران قوا داشتند نیز بر اتخاذ تدبیر برای گره‌گشایی پایدار از مشکلات مردم، کار جهادی و تلاش فوق‌العاده برای حل مشکلات کشور، تأمین نیازهای عمومی و حل مشکلات گرانی و کاهش قدرت خرید مردم، اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملیاتی، حل مشکلات نقدینگی، اشتغال، تورم و پولی و بانکی، استفاده از نظرات کارشناسان و مقابله با تحریم‌ها تأکید فرمودند.


مهم‌ترین نکاتی که در صحبت‌های 6 ماه گذشته رهبری در دیدار با مسئولان، دولت و سران نظام می‌گذرد اولاً بر حل مشکلات معیشتی مردم و در ادامه بر تأمین نیازهای آنان و استفاده از بخش خصوصی، اجرایی شدن صحیح اصل 44 و مهار بانک‌ها تأکید زیادی داشتند که باید دولت در این زمینه تلاش مضاعف و شبانه‌روزی انجام دهد.


انتهای پیام/4082/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته