دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

قانون مدیریت بحران تا پایان سال رسیدگی نمی‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: قانون جامع مدیریت بحران کشور برای بررسی تا پایان سال در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار نمی‌گیرد.
کد خبر : 317394
57494315.jpg

اصغر سلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به قانون جامع مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در اواخر سال گذشته قانون جامع مدیریت بحران کشور را در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بحث قرار دادیم و به تصویب رسید و در نهایت به هیات رئیسه مجلس ارائه دادیم که در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار داده است.


وی افزود: متاسفانه با توجه به طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی که به مجلس ارائه می‌شود متاسفانه رسیدگی به این طرح به تعویق می‌افتد اما امیدواریم براساس طرح‌های موجود، قانون جامع مدیریت بحران کشور در اولویت رسیدگی و بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.


این نماینده مجلس یادآور شد: سعی می‌کنیم با رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا این طرح نیز سریع‌تر وارد صحن علنی شده و مواد آن به تصویب نمایندگان مجلس برسد که این سازمان هم از این وضعیت خارج شود.


سلیمی در مورد جزئیات مورد بررسی این قانون در کمیسیون شوراها گفت: بحث منابع مالی این سازمان یکی از محورهای مورد بحث بود که باید ردیف خاص و مشخصی برای آن در نظر گرفته شود و همچنین مدیریت این سازمان باید در اختیار  رئیس جمهور یا معاونان رئیس جمهور قرار گیرد و دبیری این سازمان نیز باید تحت نظر وزارت کشور باشد.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  بعید می‌دانیم که رسیدگی به قانون جامع مدیریت بحران تا پایان امسال در صحن علنی مجلس رسیدگی شود زیرا به زودی به موضوع طرح بودجه کشور می‌‌رسیم.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون طرح‌ها و و لوایح  بسیاری در نوبت رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد فقط باید با رئیس کمیسیون رایزنی کنیم که این قانون را سریع‌تر در برنامه‌های رسیدگی مجلس قرار دهند.


براساس گزارش آنا، قانون جامع مدیریت بحران کشور از سال 95 تاکنون رسیدگی نشده و به نظر می‌رسد این سازمان در طول این دو سال بدون قانون به کار خود ادامه می‌دهد.


انتهای پیام/4044/


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: اصغر سلیمی ana
ارسال نظر
هلدینگ شایسته