دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا خبر می‌دهد؛

گلایه‌های غرفه‌داران از یک نمایشگاه تخصصی حوزه صنعت و معدن

نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن در حالی به کار خود پایان داد که با گلایه‌های متعدد غرفه‌داران همراه بود.
کد خبر : 317367
IMG_20181011_230026_604.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران از 13 الی 19 مهرماه 97 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.


این همایش و نمایشگاه با حضور شرکت‌های شاخه مواد معدنی و تجهیزات آزمایشگاهی معدن و شرکت‌های سرمایه‌گذاری همراه بود.


این نمایشگاه با حضور 200 شرکت که شامل 20  شرکت خارجی و 180 شرکت داخلی در سالن شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.


 همایش و نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران که از 17 الی 19 مهرماه در ایران برگزار شده بود به‌رغم تحریم‌های آمریکا با حضور شرکت‌هایی از کشورهای جمهوری چک، روسیه، آلمان، کانادا، آفریقای جنوبی، ترکیه اسپانیا همراه شد، به طوریکه در این نمایشگاه بیش از 10 شرکت خارجی به‌صورت مستقیم حضور داشتند.


در افتتاحیه این نمایشگاه دبیر انجمن علمی ریخته‌گری ایران جلال حجازی و با حضور چهره‌های سرشناسی چون طهماسب مظاهری رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، کریم بیگی رئیس انجمن مهندسی و متالورژی ایران به سخنرانی پرداختند.


این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با افت مشهودی روبه‌رو بود، چرا که سال گذشته 260 الی 270 شرکت داخلی و بیش از 50 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند. این‌درحالی است که در سال گذشته تنها از کشور فرانسه 20 شرکت در این نمایشگاه حضور داشت.


بر اساس گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری آنا، از نحوه و کیفیت برگزاری همایش و نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران و در گفتگو با غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، اکثر غرفه‌داران از کیفیت و نحوه اطلاع‌رسانی و میزان بازدیدکنندگان گِله داشتند.


مدیر روابط عمومی شرکت گل‌گهر حاضر به مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری آنا نشد و فقط به این نکته اشاره کرد که قصد ما از شرکت در این نمایشگاه صرفاً حضور در نمایشگاه بوده است.


محمدکریم رضایی مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان با اشاره به چندمحور بودن نمایشگاه، تصریح کرد: این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی نبود و از پراکندگی زیادی برخوردار بود.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی مثل فولاد خوزستان، شرکت‌های نوردی، فولادی و ... حضور نداشتند که این خود منجر به این شده بود که از حالت یک نمایشگاه تخصصی خارج شود.


رضایی با اشاره به اینکه شرکت‌های غیرتخصصی و غیرمرتبط در این نمایشگاه حضور داشتند، تأکید کرد: صنایعی که ارتباطی با هم ندارند، در این نمایشگاه کنار هم قرار گرفتند که این نشان از ناهماهنگی در برگزاری این نمایشگاه دارد.


یکی از کارمندان روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران درباره نحوه و کیفیت برگزاری نمایشگاه به خبرنگار آنا گفت: انتظار ما از این نمایشگاه بیش از این بود.


محمدرضا کمالی کارشناس روابط عمومی شرکت آهن فولاد ارفع در مورد نحوه برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از علت‌های مشارکت کم و بازدیدکننده پایین از این نمایشگاه وضعیت بازار است. این در حالی است که تغییر و تحولات در سطح مدیران در وزارت صنعت نیز سبب شد که از این نمایشگاه استقبال مناسبی صورت نگیرد.


وی ادامه داد: به‌علت برخی تغییر و تحولات، وزیر صنعت و معدن و تجارت، مهدی کرباسیان، مدیرعامل ایمیدرو و دیگر مدیران ارشد دولتی در افتتاحیه و اختتامیه این نمایشگاه حضور پیدا نکردند.


کمالی با اشاره به اینکه تنها یک نکته مثبت و تأثیرگذار در این نمایشگاه بود، توضیح داد: حضور دانشجویان در این نمایشگاه و تبادل اطلاعات بین دانشگاه و حوزه صنعت سبب شد که دانشجویان به‌لحاظ تخصصی با حوزه صنعت آشنا شوند.


از شرکت‌های مهم حاضر در این نمایشگاه می‌توان به شرکت گل‌گهر، ایمیدرو، صنایع مس ایران، فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و غیره اشاره کرد.


در صحبت‌های انجام شده با غرفه‌داران در این نمایشگاه، آنها ترکیب دو شرکت برای برگزاری این نمایشگاه و ناهماهنگی بین این دو شرکت را عامل پایین آمدن کیفیت این نمایشگاه می‌دانند.


علت دیگری که موجب کاهش کیفیت و بازدید از این نمایشگاه شد، برگزاری هم‌زمان نمایشگاه دیگری در شهر محلات با همین عنوان در حوزه صنعت بود؛ نمایشگاه مذکور در شهر محلات نیز در همین تاریخ یعنی از 17 تا 19 مهرماه برگزار می‌شد.


انتهای پیام/۴۰۸۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته