دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1397 - 15:20
وزیر کشور در دیدار با همتای ترکیه‌ای:

مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل‌وفصل شود

وزیر کشور در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود با اشاره به حوادث منطقه و حضور نیروهای خارجی تأکید کرد: مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل‌وفصل شود.
کد خبر : 317327
%d9%88%d8%b2.jpeg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان سفر به آنکارا با استقبال «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه وارد محل وزارت کشور ترکیه شد.


پیش از برگزاری نشست هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور، رحمانی فضلی و سویلو در محل دفتر وزیر کشور ترکیه دیدار و گفتگو کردند.


رحمانی فضلی در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه این نشست‌ها می‌تواند در تقویت همکاری‌های دو کشور مؤثر باشد، اظهار کرد: رؤسای جمهور دو کشور تاکنون بیش از هفت بار با یک‌دیگر گفتگو و جلسه داشته‌اند که این تماس‌ها و دیدارها اراده تهران و آنکارا را در گسترش روابط، به‌خوبی نشان می‌دهد و این جزء بیشترین روابط در بین کشورهای منطقه است.


وی در ادامه افزود: مسائل منطقه‌ای می‌تواند از موارد همکاری‌های مشترک وزارت‌خانه‌های دو کشور باشد که باید بر موضوع‌های موردعلاقه گفتگو کرده و به تفاهم برسیم تا همکاری‌های مشترک داشته باشیم.


وزیر کشور تصریح کرد: ما اگر روابط‌‌مان را در منطقه تقویت کنیم و اراده ما بر این باشد که با توجه به کشورهای منطقه همکاری‌های آن‌ها را هم جلب کنیم از این‌رو می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.


رحمانی فضلی با اشاره به حوادث منطقه و حضور نیروهای خارجی تأکید کرد: معتقدیم مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حل‌وفصل شود.


وی با بیان اینکه ترکیه را کشوری مؤثر و مهم در منطقه می‌دانیم، گفت: امیدواریم این نشست‌ها موجب تقویت همکاری‌ها و بهبود زندگی مردم دو کشور و مردم منطقه شود.


انتهای پیام/4079/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته