دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه توجیهی ساها واحد تبریز

ایرانبخش:‌ بیش از 100 هزار نوع خدمت در شبکه«ساها» ارائه می‌شود/ تعامل پایاپای با تمام کشورها در سال 1404

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی ساها باعث عدالت پژوهشی در دانشگاه می‌شود، گفت: ساها تا پنج سال آینده 25 کشور آسیای غربی را تحت پوشش قرار داده و در سال 1404 تعامل پایاپای با تمام کشورها خواهیم داشت.
کد خبر : 31727

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر علیرضا ایرانبخش در جلسه توجیهی ساها(سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) گفت: تفکر مدیریتی و توجه ویژه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باعث تشکیل ساها شد، با توجه به اینکه بخش عظیمی از سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در آزمایشگاه‌ها است باید به صورت جامع به هم متصل شوند.


مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باتوجه به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کشور 7 هزار آزمایشگاه و 4 هزار و پانصد کارگاه وجود دارد، ساها باعث ایجاد عدالت پژوهشی در بین دانشجویان و محققان خواهد شد.


وی با توجه به چشم‌انداز ساها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با راه‌اندازی این سامانه تا دو سال آینده تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور به آن متصل و بیش از 100 هزار نوع خدمت ارائه می‌کنند.








ایرانبخش از تأسیس شرکت دانش‌بنیان تعمیر، نگهداری و چاپ کتابچه کاتالوگ واحدهای دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: رعایت ایمنی و رعایت ایزو 17025 جزو اولویت‌های راهبردی در ساها است و واحدهای دانشگاهی موظف به برگزاری کارگاه‌هایی در این زمینه و اخذ این استاندارد برای آزمایشگاه‌های خود هستند.


ایرانبخش اظهار کرد: افزایش رضایتمندی اعضای هیأت علمی و کارکنان شاغل در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، تبلیغات محیطی در دانشگاه‌ها برای معرفی ساها، تشکیل کمیته ساماندهی به تعرفه‌های آزمایشگاهی، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در راستای بیانات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولیدات داخلی، اخذ تخفیف 50 درصدی برای خرید از نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران، عقد تفاهم‌نامه با معاونت پزشکی و وارد کردن شاخه‌های مختلف در سامانه ساها و برگزاری کارگاه توانمندسازی برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات برخی از اقدامات انجام شده در سازمان مرکزی در زمینه ساها است.


وی در پایان از تأسیس شرکت دانش‌بنیان تعمیر و نگهداری و چاپ کتابچه کاتالوگ واحدها در آینده نزدیک خبر داد.


در ابتدای این جلسه دکتر حمید میرزایی معاون آموزشی واحد تبریز گفت:با تشکیل ساها امر بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و امید است با هم‌افزایی از امکانات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در راستای بهره‌وری بیشتر و تولید علم و ارائه خدمات بهتر گام‌های بلندی برداریم.


به گزارش آنا، جلسه توجیهی سامانه ساها با حضور مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدها، معاونان پژوهشی و روسای ادارات آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و اعضای کمیته ساها، 14 مرداد در سالن شمس این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته