دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گالری آرتیبیشن؛

آثار استاد هانیبال الخاص به نمایش گذاشته می‌شود

در گالری آرتیبیشن آثار استاد هانیبال الخاص و شاگردانش از 20 مهر به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر : 317262
الخاصیسم2.jpg

ارشاد علی عسگری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: استاد هانیبال الخاص  یکی از اساتید تاریخ هنر معاصر نقاشی ایران است. جایگاه استاد هانیبال الخاص، وجه تاثیرگذاری او و جریان‌سازی آثارش را می‌توان بخش پررنگی از تاریخ هنر معاصر نقاشی ایران به‌ خصوص بعد از انقلاب دانست؛ بیشتر آثار او منعکس‌ کنندۀ تاریخ اجتماعی و سیاسی است.


گردآورنده آثار استاد هانیبال الخاص اظهار کرد: نمایشگاه این آثار در 20 مهر افتتاح می شود  و تا 29 مهر در محل گالری آرتیبیشن  برقرار است که 28 اثر از استاد الخاص و 25 اثر  از شاگردان استاد به نمایش گذاشته می‌شود؛ پرداختن به آثار این هنرمند و شاگردانش به درک بهتر هنر معاصر ایران کمک خواهد کرد.


وی گفت: از آنجایی که استاد الخاص جهت‌دهندۀ یک جریان هنری مهم در ایران بوده است و شیوۀ هنری او با مسالۀ رسالت اجتماعی هنر درآمیخته،  گالری آرتیبیشن اقدام به برگزاری آثار او در این نمایشگاه ورزیده تا امروز بتواند در شناسایی موقعیت هنر او گامی بردارد.


وی افزود : روزی شاگردان استاد از او سوال کردند سبک کار شما چیست، که استاد به شوخی گفتند: من پیرو سبک الخاصیسم هستم،  به همین علت نام نمایشگاه را الخاصیسمی گذاشتیم. در کنار آثار استاد،  بخش کوچکی از آثار شاگردان او را هم گذاشته‌ایم،  شاگردانی که هرکدام از آنها اساتیدی با ارزش برای هنر ایران شده‌اند، هنرمندانی چون رضا بانگیز، بهمن بروجنی، احمد وکیلی، احمدزهدی، مسعود، سعدالدین، هادی ضیاالدینی، هارتونیان واهیک، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری نژاد،  ناصرمحمدی، می‌سم نژاد رسولی، سمیرا دریا، فرزین قاسمی،  فرخنده مرعشی و مهتاب نعمت الهی  ارائه شده است.


علی عسگری  در پایان یادآور  شد: هم زمان با برگزار‌ی این نمایشگا‌ه در محل گالری آرتیبیشن، آثار به‌صورت آنلاین نیز به نمایش گذاشته می شوند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته