دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1397 - 00:30
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران:

32 درصد جرائم سرقتی کشور در تهران رخ می‌دهد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: 32 درصد از جرائم سرقت در کل کشور در پایتخت اتفاق می‌افتد.
کد خبر : 317211
photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۰_۱۵-۵۲-۰۸_1397718185034467.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، مراد مرادی در نشست مشترک شهردار تهران با فرماندهان نیروی انتظامی که  شب گذشته با حضور شهردار تهران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیریت شهری برای برگزاری این جلسه و امیدواری برای افزایش تعاملات بین این دو ارگان گفت: پلیس و شهرداری دو متولی اصلی حفاظت و نگهداری از شهر هستند که اگر با هم هماهنگ باشند مردم از این تعامل دو سویه سود می‌برند و اگر ناهماهنگ عمل کنند در نهایت این شهروندان هستند که ضرر می‌بینند. 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در تمامی دوره‌های مدیریت شهری با عنوان خدمت‌گذار در کنار شهرداری فعالیت کرده است، گفت: بلدیه و نظمیه دیروز که امروز به شهرداری و نیروی انتظامی تغییر نام داده است، همواره مکمل یکدیگر بوده‌اند. مصداق این امر آن است که گاه پیمایش‌ها حکایت از کاهش میزان سوانح رانندگی در برخی از مناطق دارد که این امر تنها حاصل همکاری و تعامل میان شهرداری با پلیس راهنمایی و رانندگی است. 
  
وی با بیان اینکه علی‌رغم تمامی همکاری‌ها شکافی از حیث فعالیت‌های فرهنگی و هنری میان شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، گفت: امیدوارم در آینده از ظرفیت این دو سازمان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود تا اقدامات پلیس و شهرداری در زمینه کاهش جرایم مؤثر باشد. 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: بر اساس آخرین آمارها 35 هزار دست‌فروش، 20 هزار معتاد و 15 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد؛ ضمن اینکه 32 درصد از جرائم سرقت در کل کشور در پایتخت اتفاق می افتد.


به گفته مرادی در 6 ماه اول امسال بالغ بر 6 میلیون تماس با پلیس 110 گرفته شده که بیش از 50 درصد آن‌ها به عملیات انجامید. در همین بازه زمانی، میزان کشف سرقت‌ها به حدود 70 درصد رسید. همچنین در 6 ماه اول امسال میزان کشفیات مواد مخدر حدود 9 تن بود و بیش از 43 هزار نفر در این رابطه دستگیر شدند.


وی ضمن تقدیر از فعالیت خانه‌های فرهنگ در راستای ایجاد سازش در پرونده‌های مختلفی که به کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت موجود برای ساماندهی معتادان متجاهر در تهران 6 هزار نفر است و این در حالی است که بیش از 15 هزار معتاد متجاهر در این شهر زندگی می‌کنند، در این زمینه امیدواریم با همکاری بهزیستی و شهرداری مشکل موجود حل شود.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته