دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1397 - 02:40
رئیس‌جمهور آمریکا:

دخترم گزینه خوبی برای جانشینی نیکی هیلی است

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که دخترش گزینه خوبی برای جانشینی نیکی هیلی در نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد است.
کد خبر : 317161

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ اعلام کرد که ایوانکا ترامپ گزینه خوبی  برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد و جانشینی نیکی هیلی است که به‌تازگی از مقام خود استعفا داده بود.


وی گفت: «هرچند ایوانکا می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد باشد، اما اگر او را انتخاب کنم به خویشاوندسالاری متهم خواهم شد.»




اما ایوانکا ترامپ در توئیتی اعلام کرده که این موضوع صحت ندارد. وی نوشته است: «هرچند برای من خدمت به کاخ سفید خدمت بزرگی خواهد بود و مطمئن هستم که رئیس‌جمهور شخص مناسبی را به‌ جای نیکی هیلی انتخاب خواهد کرد، اعلام می‌کنم که آن گزینه من نخواهم بود.»



نیکی هیلی اخیراً از سمت خود استعفا کرد و قرار است تا پایان سال جاری میلادی به‌طور کامل از مقام خود کنار برود.


بسیاری از کارشناسان از نیکی هیلی به‌عنوان گزینه جانشینی برای دونالد ترامپ درصورتی‌که وی نتواند در انتخابات ریاست جمهوری 2020 (1399) شرکت کند، نام می‌برند.


بسیاری نیز افشای فساد وی در استفاده از هواپیماهای خصوصی چند تاجر را عامل کناره‌گیری نیکی هیلی دانسته و ابراز می‌کنند که وی استعفا نکرده، بلکه با فشار کاخ سفید برای جلوگیری از فشار سیاسی علیه دونالد ترامپ به خاطر فساد اطرافیان و تیم سیاسی کاخ سفید در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مجبور به کناره‌گیری شده است.


رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به این استعفا، آن را نشانه دیگری از اوضاع به‌هم‌ریخته و آشفتگی سیاست خارجی دولت ترامپ عنوان کرد.


«باب منندز» همچنین گفته است که با استعفای نیکی هیلی، می‌توان خلأ رهبری را در کاخ سفید مشاهده کرد و این مسئله برای آمریکا نگران‌کننده است.


این واکنش در حالی است که فشارهای سیاسی بر دونالد ترامپ در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا سبب نگرانی بسیاری از جمهوری‌خواهان شده است. بر اساس نظرسنجی‌ها دموکرات‌ها با اختلاف کمی از جمهوری‌خواهان پیش هستند.


بسیاری از کارشناسان سیاسی از این انتخابات به‌عنوان رفراندومی برای ادامه کار دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا نام می‌برند و معتقدند در صورتی که جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، رقابت را به دموکرات‌ها واگذار کنند، به‌احتمال زیاد پایان «ترامپیسم» کلید خواهد خورد.


از دینا پاول به‌عنوان گزینه جانشینی نیکی هیلی نام می‌برند. وی معاون پیشین امور راهبردی مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته