دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1397 - 03:40
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان:

گرنت، فرصتی که دانشجویان کردستانی از آن استفاده می‌کنند

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: داشتن شرایط علمی را مهم‌ترین فاکتور برای دریافت گرنت تحصیلی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر عنوان کرد.
کد خبر : 317120
n82948197-72397388.jpg

عبدالله حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: طرح تبادل دانشجو با دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش و خاین اسپانیا به مرحله اجرا درآمده است و تابه‌حال چهار دانشجو به اتریش و دو دانشجو به اسپانیا منتقل‌شده‌اند و در حال حاضر نیز دو دانشجوی دیگر مراحل اعزام به دانشگاه خاین اسپانیا را سپری می‌کنند.


مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان در ادامه افزود: در بهمن‌ماه سال گذشته فراخوان گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه داده شد. این فراخوان بر اساس طرح تبادل دانشجو با دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش و خاین اسپانیا بوده است


وی در ادامه افزود: ابتدا بحث معدل مطرح شد و قرار شد دانشجویان با معدل بالای ۱۵ برای ثبت‌نام اقدام کنند اما بیش از ۱۸۰ نفر ثبت‌نام کردند و به همین دلیل شرط معدل تغییر کرد و قرار شد دانشجویان با معدل بالای ۱۷ ثبت‌نام کنند و به این طریق جامعه آماری کاهش پیدا کرد


حسن‌زاده اظهار کرد: پس از بررسی درخواست‌های ارائه‌شده در کمیته ارزیابی متشکل از مسئولان آموزشی دانشگاه، از حدود ۲۰ دانشجوی منتخب دور اول مصاحبه به عمل آمد و درنهایت تعداد هشت دانشجو به دانشگاه اتریشی معرفی شدند.


در ادامه از دانشجویان مصاحبه زبان انگلیسی گرفته شد و دانشجویانی که شرایط را کسب کرده بودند و از سوی پدر و مادر هم رضایت داشتند به این گرنت علمی اعزام شدند .


مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان اضافه کرد: بر اساس توافق‌نامه امضاشده، این دانشجویان یک‌ترم تحصیلی (پاییز ۲۰۱۸ یا بهار ۲۰۱۹) در دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش سپری خواهند کرد و تمامی هزینه‌های اقامت و تحصیل آن‌ها از محل گرنت پرداخت می‌شود.


وی در ادامه اضافه کرد: دو دانشجوی دختر اعزامی به خاین اسپانیا نیز همین شرایط را سپری کردند و به مدت ۶ ماه به این کشور سفر می‌کنند و دو دانشجوی دیگر نیز در حال طی مراحل اعزام هستند.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته