دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1393 - 12:09

دیدار معاون وزیر امورخارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق

نخست‌وزیر عراق در دیدار با معاون وزیر امورخارجه انگلیس تاکید کرد که چالش‌های فرا روی دولت عراق، مساعدت‌های بیشتر محافل بین‌الملل را اجتناب ناگزیر می‌‌کند.
کد خبر : 3171

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «توبیاس الوود» معاون خاورمیانه وزیر امورخارجه انگلیس در سفری به عراق، با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره دوجانبه و نبرد علیه گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کرد.


دفتر نخست‌وزیری عراق امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «الوود» روز گذشته (پنج‌شنبه) با «العبادی» در بغداد دیدار کرد.


در جریان دیدار معاون وزیر امورخارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق، دو طرف درباره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور و افزایش حمایت‌های بین‌المللی در زمینه‌های لجستیکی، تسلیحاتی و آموزش نیروهای امنتی عراق گفت‌وگو کردند. همچنین دو طرف درباره افزایش ارتباط و هماهنگی میان عراق و ائتلاف مبارزه علیه داعش رایزنی کردند.


نخست‌وزیر عراق در این دیدار تأمین آب و برق و نیازهای اساسی مناطق آزاد شده از تسلط داعش را مأموریتی فوری خواند و تاکید کرد: بعد از آزادی شماری از مناطق از کنترل داعش، دولت در راستای بازگرداندن مهاجران و خانواده‌ها به محل زندگی سابقشان تلاش می‌کند.


«العبادی» تاکید کرد: عراق در نبرد با گروه‌های تروریستی با چالش‌های مختلفی دست و پنچه نرم می‌کند و چنین امری افزایش مساعدات جامعه بین‌الملل برای بیرون راندن این گروه‌ها را اجتناب ناپذیر می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته