دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام‌ پناهیان:

دولت گدا نیست که از زائران حق بیمه بگیرد

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: دولت گدا نیست که از زائران حضرت سیدالشهدا(ع)، حق بیمه بگیرد.
کد خبر : 317043

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، از کربلا به‌عنوان یک رسانه یاد کرد و گفت: امام حسین(ع) با شهادتش پیام اسلام را رسانه‌ای کرد، زیرا کربلا از جنس رسانه است.


وی افزود: وقتی امام حسین(ع) به شهادت می‌رسند، یعنی اینکه می‌خواهند پیام اسلام رسانه‌ای شود و به نسل‌های آینده انتقال یابد.


استاد حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد: عاشورا از جنس رسانه است. کار حضرت زینب(س) یک امر رسانه‌ای بود. یقیناً اهل‌بیت(ع) اشاره‌ای که درباره اربعین داشتند، با هوشمندی بوده و می‌دانستند که اربعین میعادگاه میلیون‌ها مؤمن خواهد شد.


وی به تناسب رسانه و اربعین اشاره کرد و گفت: امروز کسانی که رسانه‌ای هستند، وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند تا پیام این اجتماع عظیم را به جهانیان، به‌خصوص به جهان غرب انتقال دهند.


پناهیان از اربعین به‌عنوان غریب‌ترین پدیده عالم یاد کرد و گفت: با گذشت این همه سال که مردم در اجتماع عظیم اربعین شرکت می‌کنند، هنوز حماسه اربعین به‌خوبی به جهان انتقال داده نشده است.


وی در بخش دیگر از سخنان خود به شیوه‌های تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: ما طلبه‌ها دین را به‌خوبی معرفی نکردیم. یکی از گزاره‌های معرفی دین، اشاره است نه تصریح. کوتاهی‌های حوزه علمیه، آموزش‌‌و‌پرورش و دانشگاه‌ها است که دین را به‌خوبی معرفی نکردند.


استاد حوزه علمیه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمه زائران در اربعین اشاره کرد و گفت: من مخالف گرفتن حق بیمه هستم ولی حمایت از صدمه‌دیدگان در اربعین را از سوی دولت واجب می‌دانم. باید حادثه‌دیدگان و بیماران در مسیر پیاده‌روی اربعین حمایت شوند و این باید به‌صورت رایگان صورت بگیرد. دولت گدا نیست که بخواهد حق بیمه را از زائران بگیرد.


وی ادامه داد: همچنان که دولت، حمایت از زلزله‌زدگان را بر خود لازم می‌داند و این امر شایسته‌ای است، باید از زائران اربعین نیز حمایت کند و خدمات بیمه‌ای رایگان به آنها ارائه کند.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید برای ترویج دین، هزینه کرد، حتی سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی باید تمام بودجه‌های خود را برای اربعین حسینی و امام حسین(ع) هزینه کنند. قوانین خودساخته و عقب‌مانده غرب را در مراسم معنوی اربعین پیاده نکنیم و دولت باید برای رشد معنویت کشور هزینه کند.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته