دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 10:38
دکتر طهرانچی تأکید کرد:

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل بیشتر با وزارت بهداشت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از حوزه‌هایی که باید در مورد آن برنامه‌ریزی شود، حوزه پزشکی و پیراپزشکی و به‌کار گرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است.
کد خبر : 316996
636747615816102787.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست مشترک با دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در دوره جدید به دنبال آن هستیم، ایجاد تعامل نزدیک با مسئولان و سیاست‌ها در حوزه وزارتخانه‌های علوم، آموزش‌ و پرورش و ورزش و جوانان است تا با این دستگاه‌ها تعامل نزدیک داشته باشیم و بتوانیم از توان و ظرفیت آنها به نحو بهینه و به‌صورت هم‌افزا استفاده کنیم.


طهرانچی از راه‌اندازی برنامه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه سلامت را راه‌اندازی کرده‌ایم و در این راستا با همکاری واحد علوم پزشکی در واحد تهران غرب، موضوع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت علوم بین‌رشته‌ای سلامت گرایش پیداکرده، اما شکل‌گیری بهتر این موضوع مستلزم تعامل بهتر با وزارت بهداشت است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به دولت وابسته نیست و از منابع خصوصی تأمین می‌شود. از طرفی حاکم شدن نگاه دولتی در مدیریت بودجه می‌تواند بحران ایجاد کند؛ لذا باید ملاحظات خاص در این زمینه لحاظ شود.


وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که به‌طور دقیق باید در مورد آن برنامه‌ریزی شود و از طرفی هم در تعامل نزدیک با وزارت بهداشت باشد، حوزه پزشکی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و به‌کار گرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است. براین اساس سعی داریم واحدهایی را از علوم اجتماعی و علوم مهندسی در حوزه سلامت به‌کار بگیریم تا فاصله بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی کمتر شود و با هماهنگی‌های مؤثر و نظام برنامه‌ای، از ظرفیت‌های حوزه پزشکی در سایر علوم بهره‌گیری شود.


طهرانچی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در توسعه و رفع مشکلات کشور، دولت و نظام و همچنین آموزش پزشکی فعالیت کند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر طهرانچی به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر طهرانچی در حوزه آموزش‌عالی از ذخایر علمی کشور هستند و انتظار می‌رود دانشگاه در دوره مسئولیت وی در تمامی ابعاد رشد و پیشرفت داشته باشد.


وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم حمایت از افراد نخبه در دانشگاه‌ها گفت: باید حمایت‌های لازم از اساتید در دانشگاه‌های کشور صورت بگیرد.


وی افزود: دولت در پاره‌ای از موارد ترجیح می‌دهد که بخش خصوصی وارد عمل شده و بر فعالیت بخش خصوصی نظارت کند. درباره تأسیس دانشگاه‌ها نیز دولت می‌تواند با نظارت بر کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها کمک کند تا استانداردهای آموزشی رعایت شود.


وزیر بهداشت بابیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی باید کیفیت ملاک باشد، گفت: از کمک افراد دررسیدن به اهداف در آموزش عالی کشور استقبال می‌کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند مانند دانشگاه‌های دولتی در این امر به ما یاری رساند. ما از رشد دانشگاه آزاد اسلامی استقبال می‌کنیم.


وی در پایان بر لزوم تعامل دو سویه دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد.


انتهای پیام/4085/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
۰
امیدواریم تبعیض های میان رشته های علوم پزشکی و غیرپزشکی حل شود.
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
۰
لطفاً موضوع بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی را به استحضار شخص آقای دکتر تهرانچی برسانید. این مشکل فقط به دست ایشون حل میشه.
هلدینگ شایسته