کتاب «منتخب برنامههای رادیو» در پاییز ۱۳۹۷ منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از معاونت صدا، حامد فاتحی گفت: مخاطبان از لحاظ نوع شنیدن برنامههای رادیویی به دو دسته «فعّال و منفعل» و یا «پیگیر و تصادفی» طبقهبندی میشوند، مخاطب پیگیر و در مواردی فعال فردی است که وفادارانه و با علاقه، یک برنامه را دنبال میکند و دیگر مخاطبان را نیز به شنیدن برنامه محبوب خود تشویق میکند. چنین برنامههایی که بتوانند نسبت به سایر برنامهها، مخاطبان بیشتر (کمّی) و با اهمیتی (کیفی) را به خود جلب نمایند، نسبت به سایر برنامههای شبکه، شاخص و برجسته هستند.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا تصریح کرد: نحوه مواجه برنامهریزان و برنامهسازان هم با برنامههای برجسته و شاخص نسبت به سایر برنامهها متفاوت است تا بتوانند از این ظرفیت بالقوه به نحو مطلوب استفاده و فرصت جذب مخاطبان جدید وحفظ مخاطبان موجود را به حداکثر رسانده و در انتقال پیام و محتوای مورد نظر توفیق حداکثری داشته باشند.
وی با اشاره به تدوین چهارمین کتاب برنامههای منتخب رادیو، گفت: حسب تدبیر حمید شاهآبادی معاون صدا در ابتدای هر فصل برنامههای منتخب شبکههای رادیویی که در قالب ساختارهای «کلامی- پیامی (میزگرد، مسابقه،گزارش)»، «کلامی- آوایی»، «کلامی – پیامی- آوایی»، «ترکیبی- نمایشی»، «نمایش»، «روایی- آوایی»، «پیامی»، «روایی (مستند)»، «کلامی»، «کلامی، پیامی، روایی» با موضوعات اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، خبری کارشناسی، تفریحی-سرگرمی، خانواده، سلامت، آموزشی، اطلاع رسانی، قرآنی، معارفی و تربیتی تهیه شده است در قالب کتابچه فصلی معرفی می شود.
در این کتابچه با رعایت اصل اختصار ضمن اشاره به ساختار ، موضوع، روز و زمان پخش برنامه ها به اهداف، موضوعات، ویژگیهای ممتاز و ذکر نام عوامل کلیدی و کارشناسان اشاره شده است.
فاتحی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیکی این کتاب(pdf) اکنون در کانال پایگاه اطلاعرسانی رادیو در پیامرسان سروش به نشانی: Sapp.ir/radioir قابل دسترسی است.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/