دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه «هوای تازه» به تغییر کاربری مراتع می‌پردازد

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «هوای تازه» گفت: بیست و دومین قسمت این برنامه با موضوع راهکارهای تغییر کاربری مراتع به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر آنها، سه شنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر : 316742
index55.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، علی وفایی‌زاده با توجه به رویکرد این برنامه که بررسی موضوعات زیست محیطی است اظهار کرد: مراتعی که برای چرای دام‌ها در هر کشور مورد استفاده قرار می گیرند، با توجه به منابع موجود دارای اهمیت استراتژیک به شمار می روند؛ زیرا دامپروری، یکی از ارکان اقتصادی هر جامعه است و اگر مراتع تخریب شوند، این صنعت با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: بیست و دومین قسمت برنامه تلویزیونی «هوای تازه» قرار است به همین مسئله بپردازد. اینکه وضعیت مراتع چرای دام در ایران چگونه است و چه راهکارهایی برای جلوگیری از تخریب بیشتر آنها می‌توان به‌کار بست.

تهیه کننده برنامه «هوای تازه» با بیان اینکه از جمله این راهکارها می‌توان به تغییر کاربری مراتع اشاره کرد گفت: روش‌هایی همچون توسعه مزارع پرورش زنبور و شترمرغ، پرورش گیاهان دارویی و ...  نه تنها سدی در برابر تخریب این زمین ها هستند، بلکه موجب احیای مراتع هم خواهند شد.

وی ادامه داد: «هوای تازه» سه شنبه ها ساعت 21:00 و تکرار آن ساعت های 8:30 و 13:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

انتهای پیام/4046/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته