دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست حجاج ایرانی مطرح کرد:

توصیه‌های مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌ریزی‌های حج آینده

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج، گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌‎ریزی‌های حج آینده خواهد بود.
کد خبر : 316732
220217_1391490916_1024_683.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و معارف از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار اخیر مسئولان و دست‌اندرکاران حج 97 با مقام معظم رهبری اظهار داشت: حج امسال رضایت عموم مردم، زائران، به‌ویژه مقام معظم رهبری را در پی‌داشت و این برای همه ما مایه مباهات و افتخار است. 

وی با تقدیر از کسانی که در پشت صحنه با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی این افتخار را آفریدند، افزود: مقام معظم رهبری تعابیر و عبارات بسیار مهمی داشتند و محورهایی که بیان کردند باید به‌عنوان دستورالعمل در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های حج آینده مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به برخی نکات مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص ابعاد اجرایی، بین‌المللی، سیاسی و فرهنگی کنگره عظیم حج اشاره و تأکید کرد: گروه‌های کارشناسی هرچه سریعتر تشکیل شوند و برای هرکدام از نکات مورد اهتمام رهبری برنامه مدونی تهیه کنند و راهکار ارائه دهند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بعثه و سازمان حج و زیارت تلاش خواهند کرد به هیچ‌وجه در کارها تعارض نداشته باشند و با هم‌افزایی بیشتر مسیر حج و زیارت را به‌گونه‌ای جلو ببرند که به دستاوردهای مورد نظر دست یابند.

وی با بیان اینکه تا دست‌یافتن به افق بلندی که امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه حج ترسیم کرده‌اند راه زیادی باقیمانده است، اظهار کرد: باید با برگزاری جلسات مشترک کارشناسی همه کمک کنیم راهکارهای مناسب برای مسائل حوزه حج و زیارت ارائه شود و کارها به نتیجه برسد.

همچنین در این جلسه تاکید شد با توجه به شرایط ارزی کشور؛ امور مربوط به حج، عمره و عتبات به صورت جدی در کمیته‌های کارشناسی پیگیری شود تا با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها زمینه بهتری برای تشرف زائران فراهم شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب